جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

باید همکاری با کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران را در زمینه پناهندگان افزایش دهیم / این به معنای کمک مالی به این کشورها نیز هست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت و گویی بر ضرورت افزایش همکاری کشورهای اروپایی با کشورهای همسایه افغانستان تاکید کرد که در پی به قدرت رسیدن طالبان با موج پناهندگان افغان مواجه هستند.

باید همکاری با کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران را در زمینه پناهندگان افزایش دهیم / این به معنای کمک مالی به این کشورها نیز هست
کد خبر: 512525
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش نشریه ایتالیایی اکونومیا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی از یک گفت و گو با این نشریه در پاسخ به این سوال که آیا حقیقت دارد اتحادیه اروپا به ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و حتی ایران پول پرداخت خواهد کرد تا مهاجران افغان را که ما[اروپا] نمی خواهیم، در کشورشان نگه دارند، گفت: آنچه حقیقت دارد این است که در زمینه مسائل مربوط به افغانستان ما مجبور خواهیم بود همکاری با کشورهای همسایه را افزایش دهیم. ما باید به آن ها در مواجهه با اولین موج پناهندگان کمک کنیم. این طور نیست افغان هایی که اول از کشور فرار می کنند، به رم برسند، بلکه شاید برسند به تاشکند. باید به کشورهایی که در خط مقدم قرار دارند، کمک کرد.

به گزارش ایسنا، بورل در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این کشورها نیز مانند ترکیه که از طرف اروپا حمایت مالی شد تا پناهندگان سوری را نگه دارد، حمایت مالی خواهند شد یا نه، بیان کرد: ظرفیت جذب اروپا حدی دارد و بدون همکاری بالا کاری از پیش نمی رود. کشورهای همسایه زودتر و بیشتر از اروپا درگیر خواهند شد. بنابراین، بله، این به معنای کمک مالی به این کشورها نیز هست، همان طور که برای ترکیه هم این کار را کردیم.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها