مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

وجود 4 میلیون‌ تن کالای اساسی در بنادر/24 فروند کشتی با 1.3میلیون تن کالا منتظر تخلیه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از وجود 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد و گفت: 24 فروند کشتی با 1.3میلیون تن کالا منتظر تخلیه هستند.

وجود 4 میلیون‌ تن کالای اساسی در بنادر/24 فروند کشتی با 1.3میلیون تن کالا منتظر تخلیه
کد خبر: 512563
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۳:۵۰:۳۰

اعتمادآنلاین| محمد راستاد مدیر‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد میزان موجودی فعلی کالاهای اساسی در بنادر کشور اظهار داشت: میزان موجودی فعلی کالاهای اساسی در بنادر؛ بیش از 4 میلیون تن است که تناژ کلی کالای اساسی که از ابتدای سال تاکنون از بنادر کشور خارج شده 11٫4 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی وی افزود: کل موجودی در انبارها و در کشتی‌های در حال تخلیه کنار اسکله و لنگرگاه 6 میلیون تن است که با ظرفیت نگهداری کالا برابری می‌کند.

راستاد با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی(ره) گفت: در مردادماه امسال در مجموع کالای تخلیه شده از کشتی‌ها در این بندر حدود یک میلیون و 500 هزار تن بوده که میانگین روزانه آن 46 هزار و 750 تن و میانگین خروج از بنادر با کامیون و ریل نیز 52 هزار و 799 تن است که خوشبختانه خروجی از ورودی بیشتر بوده است و همچنین میانگین کامیونی که در مردادماه به بنادر وارد شدند روزانه 2 هزار و 45 دستگاه و میانگین واگن نیز 91 واگن بوده است.

وی افزود: در چند روز ابتدای شهریورماه عملکرد بالایی داشتیم و در مجموع؛ میانگین روزانه تخلیه از کشتی 48 هزار و 320 تن و خروج از بندر 63 هزار و 124 تن بوده و میانگین روزانه تردد کامیون 2 هزار 453 دستگاه و واگن نیز 92 دستگاه محاسبه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی عمدتا در بندر امام خمینی‌(ره) با بیش از 3٫2 میلیون تن بوده و مجموع کشتی‌هایی که در حال تخلیه در بنادر هستند 18 فروند بوده که از این میزان 10 فروند در بندر امام خمینی است .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین 24 فروند کشتی نیز در لنگرگاه‌ها (با یک میلیون و 300 هزار تن محموله) در انتظار تخلیه هستند که طبیعی‌‌ است، میزان خروج از بنادر افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها