کد خبر: 512565
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۴:۰۵:۴۰
| |

طالبان:

مذاکره با سران پنجشیر شکست خورد؛ آماده جنگ هستیم

رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت گروه طالبان روز چهارشنبه از شکست مذاکرات با جبهه مقاومت پنجشیر به رهبری احمدمسعود خبر داد و گفت که نیروهای طالبان در اطراف این استان مستقر شده اند.

مذاکره با سران پنجشیر شکست خورد؛ آماده جنگ هستیم
کد خبر: 512565
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۴:۰۵:۴۰

اعتمادآنلاین| امیرخان متقی در این خصوص گفت که مذاکره با جبهه پنجشیر نتیجه نداده است و آنها آماده عملیات نظامی شده و از مردم پنجشیر نیز می خواهند که اجازه ندهند پنجشیر جفرافیای یک جنگ دیگر در این کشور شود.

به گزارش ایرنا از تلویزیون یک افغانستان، متقی گفته است که گروه طالبان تمام مقامات محلی پنجشیر را از خود این استان تعیین کرده و مردم پنجشیر نباید اجازه دهند تعداد افرادی که خواهان جنگ هستند این استان را ناآرام سازند.

اما احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت دوم در پنجشیر تاکنون در این باره واکنش نشان نداده است و دیروز سه شبنه گفته بود که حمله طالبان به پنجشیر شکست خورده است، حمله ای که در آن 7 تن از افراد طالبان کشته و 3 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان امروز چهارشنبه خطاب به طالبان تاجیک تبار که از استان های تخار و بدخشان در کنار طالبان هستند و آماده حمله به پنجشیر شده اند، خواست که از این گروه جدا شده و در تاریخ خود را بدنام نسازند.

وی گفته است که طالبان تاجیک تبار نباید در حمله به پنجشیر شرکت کنند و نام خود را در تاریخ تاجیک ها سیاه سازند.

این در حالی است که یک ویدئو هم منتشر شده است از افرادی از طالبان که به زبان های عربی، ازبکی، اوردو زبان های دیگر سخن می گویند و و اعلام می کنند در نزدیکی دره پنجشیر هستند تا به این استان حمله کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها