کد خبر: 512585
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۷:۰۱:۲۸
| |

برگزاری جلسه هم‌اندیشی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه

جلسه هم اندیشی مدیران کل ، معاونین و کارشناسان ادارات کل بهزیستی استان و صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سالن فجر بهزیستی استان برگزار شد.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه
کد خبر: 512585
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۷:۰۱:۲۸

اعتمادآنلاین| جلسه هم اندیشی مدیران کل ، معاونین و کارشناسان ادارات کل بهزیستی استان و صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سالن فجر بهزیستی استان برگزار شد.


دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تقدیر از اقدامات و برنامه صدا و سیمای مرکز استان گفت: بهزیستی به عنوان نهاد متولی سلامت اجتماعی برنامه‌ها و اقدامات متنوعی را در راستای کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی دنبال می کند وصدا و سیمای استان به عنوان یکی از شرکای اجتماعی در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی می‌تواند نقش بسیار موثری در این خصوص داشته باشد.


محمدی اظهار داشت: هدف این است که همه آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق- کودکان کار و خیابان و غیره... دیده شود و اقدامات پیشگیرانه در سطوح مختلف یک و دو مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اقدامات ما باید به جایی برسد که فقط در سطح یک اجرا شود و با اطلاع رسانی و آگاه سازی از رسیدن به پیشگیری های سطح دو و سه جلوگیری کنیم و کمترین اقدام ما در راستای پیشگیری سطح دو و سه باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نقش خانواده ها را بسیار پررنگ دانست و یاد اور شد: با حضور کارشناسان مشاوره و برنامه های تولیدی متنوع در رسانه ملی می‌توان نقش خانواده را در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی بسیار پر رنگ کرد.

مهندس افشین امیری مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه در این جلسه گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار رسانه ملی و استانی قرار دارد موضوع آسیب های اجتماعی و کنترل و کاهش این آسیب ها از طریق تولید برنامه‌های آموزشی و آگاه سازی است.

امیری اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در بسیاری از نقاط آسیب خیز کشور اشتراکات بسیاری را دارند اما هر استانی اولویت خاص خود را دارد که در استان کرمانشاه به این آسیب ها باید توجه بیشتری شود و نیازمند برنامه های مشاوره ای و کارشناسی بیشتری هستند وما آمادگی داریم از ظرفیت کارشناسان بهزیستی استان در برنامه های مختلف بهره ببریم و راهکارهای این اداره کل را از قالب برنامه‌های تولیدی به سمع و نظر مخاطبان استان برسانیم.

وی گفت: ظرفیت اندیشه یکی از پتانسیل هایی هست که دررسانه وجود دارد و انیمیشن های کوتاه که قابلیت پخش از فضای مجازی را داشته باشند می توانند کمک کننده باشد و با همکاری کارشناسان بهزیستی این ظرفیت ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان یاداور شد: هزینه های پیشگیری خیلی کمتر از درمان است و ما هرچه دراین زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی انجام دهیم هزینه های کمتری در پیشگیری سطوح دو و سه خواهیم داشت.

درادامه جلسه معاونین و کارشناسان تخصصی بهزیستی و صداو سیما در خصوص ساز و کار تولید محتوا و برنامه های متنوع با قابلیت پخش در صدا و سیمای استان و فضای مجازی بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها