کد خبر: 512597
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

پاپ فرانسیس، رهبر کانولیک های جهان:

فکر کناره گیری حتی به ذهنم خطور هم نمی‌کند

رهبر کاتولیک‌های جهان شایعات در زمینه احتمال کناره گیری خود را رد کرد.

فکر کناره گیری حتی به ذهنم خطور هم نمی‌کند
کد خبر: 512597
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه گفت که به استعفا فکر نمی‌کند و پس از عمل جراحی روده در ژوئیه یک زندگی کاملاً عادی را دنبال می‌کند.

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری «رویترز» پاپ فرانسیس 84 ساله در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی اسپانیایی گزارش روزنامه ایتالیایی مبنی بر احتمال کناره گیری خود را رد کرد و گفت: « نمی‌دانم در روزهای گذشته از کجا دریافتند که من استعفا می‌دهم. این مسئله حتی به ذهنم نیز خطور نمی‌کند.»

وی همچنین گفت که تقریباً مطمئن است که ماه نوامبر در اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل درشهر «گلاسکو» شرکت خواهد کرد.

پاپ در این مصاحبه از یک پرستار مرد در واتیکان تشکر کرد که وی را متقاعد کرد به جای ادامه درمان با آنتی بیوتیک‌ها و سایر داروها،تحت عمل جراحی برای برداشتن قسمتی از روده بزرگ خود قرار گیرد. پاپ گفت: «این پرستار جان من را نجات داد.»

وی که سال 2013 به عنوان پاپ انتخاب شد در 4 ژوئیه سال جاری میلادی تحت عمل جراحی قرار گرفت و 11 روز را در بیمارستان گذراند. او از یک ناراحتی شدید در روده بزرگ رنج می‌برد.

وی گفت: «حالا می‌توانم همه چیز بخورم ، که قبلاً امکان پذیر نبود. من یک زندگی کاملاً عادی دارم.»

وی همچنین گزارش استعفای احتمالی خود را با ذکر برنامه کامل سفر به مجارستان و اسلواکی در 12 تا 15 سپتامبر و بازدید از قبرس، یونان و مالت و همچنین حضور برنامه ریزی شده خود اجلاس اقلیم هوایی سازمان ملل رد کرد.

روزنامه ایتالیایی «لیبرو »در 23 آگوست مدعی شد که کاردینال‌ها نشست مخفیانه‌ای برای انتخاب پاپ جدید در صورت درگذشت یا کناره گیری وی برگزار کردند.

پاپ فرانسیس در این مصاحبه گفت: «وقتی یک پاپ بیمار می‌شود، شایعاتی در باره برگزاری مجمع انتخاب پاپ رواج می‌یابد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها