محمود عباس برای جنبش حماس شرط گذاشت

رئیس تشکیلات خودگردان در خصوص آشتی داخلی فلسطینی گفت، حماس باید قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد و اگر این موضوع رخ دهد دولت وحدت ملی فورا تشکیل می‌شود.

محمود عباس برای جنبش حماس شرط گذاشت
کد خبر: 512628
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۰:۲۳:۲۳

اعتمادآنلاین| «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به مصر سفر کرده، در اقامتگاه خود در قاهره با تعدادی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مصری نشستی برگزار کرد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، عباس میهمانان خود را در جریان آخرین تحولات فلسطین و تماس‌هایش با تعدادی از سران عرب قرار داد.

وی گفت، موضع دولت فعلی آمریکا در قبال مسأله فلسطین «خوب» است و این دولت، موافق راهکار دو دولتی و عدم گسترش شهرک‌سازی اسرائیلی است، با اقدامات یکجانبه مخالف است و تصمیم خود برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی (که در دوره ترامپ تعطیل شد) را اعلام کرده است.

عباس درباره دیدار خود با «بنی گانتز» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: دراین دیدار خواستیم اسرائیل قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد، توافقنامه‌های امضا شده بویژه اسلو را اجرا کند، همچنین درخواست کردیم شهرک‌سازی و تجاوزات شهرک‌نشینان علیه ملت ما متوقف شود. درباره مسایل دیگری نیز صحبت شد.

وی درباره آشتی فلسطینی هم گفت، مذاکرات زیادی در این خصوص در پایتخت‌های عربی و غیرعربی از جمله قاهره، استانبول، دوحه و رام‌الله برگزار شد.

رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد: «حماس باید مشروعیت بین‌المللی (قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی) را به رسمیت بشناسد و زمانی که این مشروعیت شناسایی شد می‌توانیم بلافاصله دولت وحدت ملی را تشکیل دهیم».

محمود عباس درباره برگزاری انتخابات و ایده‌هایی مبنی بر برگزاری انتخابات از طریق تلفن یا اینترنت هم گفت، انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد و این انتخابات مانند دفعات سابق باید از طریق صندوق رأی باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه تنها راه برای امنیت وصلح را پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی دولت فلسطین اعلام کرد.

وی همچنین از تلاش‌های مصر و رئیس‌جمهور آن «عبدالفتاح السیسی» در قبال فلسطین قدردانی کرد و افزود، قاهره همواده حامی حقوق مشروع ملت فلسطین بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها