کد خبر: 512643
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۱:۳۷:۴۰
| |

خبرگزاری روسی خبر داد:

تلفات سنگین طالبان در پنجشیر

خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از یک منبع خبری گزارش داد، بیش از 300 نیروی طالبان در درگیری‌های اخیر با نیروهای جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر کشته شدند.

تلفات سنگین طالبان در پنجشیر
کد خبر: 512643
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۱:۳۷:۴۰

اعتمادآنلاین| همزمان با انتشار خبرها درباره وضعیت پنجشیر که تنها ولایت خارج از کنترل طالبان در افغانستان است، یک رسانه روس از تلفات سنگین طالبان خبر داد.

به گزارش فارس، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک «منبع نزدیک به جبهه مقاومت» (در برابر طالبان) گزارش داد، بیش از 300 نفر از طالبان طی درگیری‌ها با جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر کشته شدند.

این منبع گفت: «درگیری هایی که عصر دیروز پس از تلاش طالبان برای نفوذ به ولایت پنجشیر آغاز شد، منجر به حذف بیش از 300 شبه نظامی آنها شد. ده‌ها نفر از تندروها (نیروهای طالبان) به شدت مجروح یا اسیر شدند».

این منبع که خبرگزاری تاس به نام و هویتش اشاره‌ای نکرده است، افزود: «در حال حاضر، خصومت‌ها در ورودی‌های منطقه (ولایت پنجشیر) ادامه دارد. طالبان نتوانستند خط دفاعی را بشکند و آنها باید اکنون عقب‌نشینی کنند».

انتشار این خبر در حالی انجام شده که شب گذشته در خبرهای آمده بود، درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر وارد دومین روز شد و طالبان تایید کرد که تلفاتی به هر دو طرف وارد شده است.

در همین حال، امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت در پنجشیر با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها