کد خبر: 512651
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۲:۳۲:۵۶
| |

بازگشایی مدارس فرانسه زیر سایه کرونا

به رغم بحران شیوع دلتا در فرانسه، مدارس این کشور از امروز (2 سپتامبر/11 شهریور) با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

بازگشایی مدارس فرانسه زیر سایه کرونا
کد خبر: 512651
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۲:۳۲:۵۶

اعتمادآنلاین| حدود 12.4 میلیون دانش آموز فرانسوی به رغم شیوع پرشتاب دلتا از امروز (2 سپتامبر/11 شهریور) به کلاس درس و مدرسه باز می گردند. همانند سال گذشته، استفاده از ماسک برای دانش اموزآن اجباری است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، ژان میشل بلانکه وزیر آموزش و پرورش فرانسه در گفت و گو با شبکه فرانس 3، خواستار بازگشایی مدارس در عادی ترین وضعیت ممکن شد و در عین حال از تشدید دستورالعمل های بهداشتی و اتخاذ اقدامات سختگیرانه در مدارس در صورت وخم شدن بحران شیوع کرونا در این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش فرانسه، ثبت حتی یک مورد ابتلا به کووید-19 منجر به تعطیلی کامل آن کلاس درس در مقطع ابتدایی خواهد شد.

وی افزود: در مقطع راهنمایی و دبیرستان، درصورت گزارش ابتلا به کووید-19، تنها دانش آموزانی که با بیمار کرونایی در تماس بوده و هنوز واکسینه نشده اند، به مدت یک هفته باید در قرنطینه بمانند.

ژان میشل بلانکه همچنین از واکسیناسیون 60 درصد نوجوانان فرانسوی خبر داد و افزود: پیشنهاد واکسیناسیون سایر دانش آموزان واکسینه نشده بالای 12 سال به فرمانداران و مقامات بهداشتی منطقه ای ارائه شده است.

از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون، فرانسه با بیش از 6 میلیون و 783 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 114 هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه ششم جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها