کد خبر: 512680
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۴:۳۷:۰۶
| |

آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه:

برای جلوگیری از ورود ویروس «لامبدا» تدابیر ویژه داریم/ تسریع در تخلیه کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی

معاون وزیر راه در خصوص آخرین وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با ویروس لامبدا گفت: کشور‌های مختلف به سه دسته ممنوعه، پرخطر و کم خطر دسته بندی شده و برای هر یک از آن‌ها ضوابط و دستور العمل‌های خاصی در نظر گرفته شده است.

برای جلوگیری از ورود ویروس «لامبدا» تدابیر ویژه داریم/ تسریع در تخلیه کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی
کد خبر: 512680
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۴:۳۷:۰۶

اعتمادآنلاین| معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه اقدامات لازم جهت حمل یکسره کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) صورت پذیرفت، گفت: تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های حمل‌و‌نقلی، گمرک، بانک مرکزی و وزارت صمت در این خصوص اعلام آمادگی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهرام آدم نژاد ادامه داد: مقرر شد با پیگیری هایی که از طریق دولت انجام خواهد شد صدور مجوز‌های قرنطینه و استاندارد به صورت واحد انجام شوند تا امکان حمل یکسره کالا میسر شود.

آدم نژاد بیان کرد: همچنین مقرر شد به منظور کاهش انباشت کالا در بندر و تسریع در تخلیه کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) روزانه حداقل 2500 دستگاه کامیون و حداقل 150 واگن به این بندر اعزام شوند.

او در خصوص آخرین وضعیت رعایت دستور العمل های بهداشتی در رابطه با ویروس جدید "لامبدا" هم گفت: بر اساس دستور العمل‌های بهداشتی کشور‌های مختلف به سه دسته ممنوعه، پرخطر و کم خطر دسته بندی شده و برای هر یک از آن‌ها ضوابط و دستور العمل های خاصی در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین در رابطه با قرنطینه انسانی در تمام مرز‌های زمینی کشور هم گفت: در همه مرز‌های زمینی و هوایی کشور مسافران غربالگری شده و همه آن‌ها باید تست PCR کرونا را انجام داده باشند و بیشتر از پنج روز از زمان آن نگذشته باشد. همچنین در این پایانه‌های مرزی در صورت لزوم، تست PCR از مسافران گرفته خواهد شد.

آدم نژاد با تاکید بر اینکه آمادگی کاملی برای رعایت دستور العمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را داریم، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا همواره در حال رصد وضعیت کشور‌های مختلف است، اگر نوع ویروس یا گستردگی آن را خطرناک شناسایی کند و شرایط خاصی برای یک یا چند کشور را بر این اساس اعلام کند آن را مانند گذشته اجرا خواهیم کرد و در شرایط کنونی بر اساس دستور العمل های بهداشتی ابلاغ شده عمل می‌کنیم و نظارت‌های لازم برای تردد مسافران انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها