اسرائیل از آمریکا خواسته از عربستان و مصر انتقاد نکند

مقام‌های رژیم صهیونیستی به همتایان آمریکایی خود گفته‌اند انتقادهای سنگین واشنگتن از عربستان سعودی و مصر می‌تواند این دو کشور را به چرخش به سمت ایران، چین یا روسیه سوق دهد.

اسرائیل از آمریکا خواسته از عربستان و مصر انتقاد نکند
کد خبر: 512689
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ۰۷:۱۳:۳۲

اعتمادآنلاین| مقام‌های رژیم صهیونیستی از همتایانشان در دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند از انتقادهای شدید از عربستان سعودی و مصر پرهیز کند.

به گزارش فارس، روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد تل‌آویو نگران است که انتقادهای سنگین آمریکا از عربستان سعودی و مصر ممکن است دو کشور را به چرخش به سمت ایران، چین یا روسیه سوق دهد.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده قصد دارد حقوق بشر را در کانون سیاست‌هایش در قبال کشورهایی مانند مصر و عربستان سعودی قرار دهد.

تایمزاسرائیل می‌گوید این سیاست باعث ایجاد نگرانی در تل‌آویو شده که معتقد است این روش می‌تواند به منزوی شدن محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر شود و آنها را به سمت جستجوی منابع حمایتی دیگری سوق دهد.

منابع مورد استناد روزنامه صهیونیستی گفته این نگرانی‌ها چندین بار از کانال‌های مختلف به اطلاع مقام‌های دولت جو بایدن در واشنگتن رسیده است.

با این وجود، این مسئله در دیدار اخیر «جو بایدن» و «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که هفته گذشته در کاخ سفید برگزار شد مطرح نشده است.

یکی از این منابع از اینکه دولت بایدن علی‌رغم لفاظی‌هایش در خصوص تلاش برای ترویج حقوق بشر تا کنون روابطش با عربستان و مصر را حفظ کرده ابراز خشنودی کرده است.

روابط پنهانی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته بارها به رسانه‌ها درز کرده است و دو طرف در تلاش هستند این روابط را همانند برخی از دیگر کشورهای عربی علنی کنند.

دولت جو بایدن تا کنون تنها به انتقادهای لفظی از کارنامه عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر بسنده کرده و اقدامی علیه ریاض صورت نداده است. دولت بایدن چندی پیش گزارشی را درباره نقش حکومت ریاض در قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی منتشر کرد اما در برابر درخواست‌ها برای تحریم مقام‌های بلندپایه حکومت عربستان سعودی سکوت اختیار کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها