کاهش محسوس دما از بعد از ظهر امروز/ اهواز گرمترین و اردبیل خنک‌ترین شهرها

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران و کاهش محسوس دما در برخی استانهای کشور و از بعد از ظهر امروز خبر داد.

کاهش محسوس دما از بعد از ظهر امروز/ اهواز گرمترین و اردبیل خنک‌ترین شهرها
کد خبر: 512724
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ۰۹:۵۷:۵۱

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان با استناد بر نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت شنبه در استانهای واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز و بعد از ظهر امروز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما به ویژه در سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود.

در گفت‌وگو با ایسنا، به گفته وی، شدت بارش طی این مدت در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه همچنین در این مدت نیز دریای خزر مواج و طوفانی است، درباره دو روز آینده ادامه داد: طی دو روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی همچنین درباره روز یکشنبه این را هم گفت که در استانهای گیلان و اردبیل بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

ضیاییان با بیان اینکه دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می‌شود، افزود: سه‌شنبه در استانهای گیلان، مازندران و اردبیل ابرناکی و رگبار و رعد و برق موقتی پیش بینی می‌شود. شایان ذکر است طی دو روز آینده در شمال غرب و غرب کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ خداهد داد.

به گفته وی، از روز شنبه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید شدید خواهد بود و در استانهای خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (13 شهریور) صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (14 شهریور) نیز صاف در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (12 و 13 شهریور) اهواز با بالاترین دمای 46 و 47 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای 25 و 20 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها