کد خبر: 512788
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۰۷:۵۲:۰۲
| |

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر:

همه اقلام بهداشتی درمانی کرونا مورد نیاز کشور تامین شده است

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: این جمعیت همزمان با شیوع ویروس کرونا، زیرساخت‌های تولید اقلام بهداشتی همچون ماسک سه لایه، محلول ضد عفونی کننده، شیلد و لوازم دارویی مورد نیاز کشور را تامین کرده است.

همه اقلام بهداشتی درمانی کرونا مورد نیاز کشور تامین شده است
کد خبر: 512788
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۰۷:۵۲:۰۲

اعتمادآنلاین| علیرضا عسکری در خصوص وضعیت شرکت های تابعه سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: در شرکت داروسازی سها بیش از 117 پروانه ساخت دارو از سازمان غذا و دارو اخذ شده که برحسب نیاز کشور بطور میانگین 60 قلم دارو به شکل های قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون تولید می شود.

به گزاشر ایرنا، وی ادامه داد: در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران به عنوان یکی از شرکت های بزرگ صنعتی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی یک بار مصرف، حدود 35 قلم انواع سرنگ، سرنگ انسولین، انواع صافی دیالیز، ست دیالیز، محلول دیالیز، فیلتر لکوسیت، ست تالاسمی، فلاکن، آنژیوکت، کیسه و کارتریج بی کربنات سدیم، سوزن فیستولا و نظایر آن تولید می شود.

عسکری گفت: اخذ بیش از 200 پروانه ساخت عصاره های گیاهان دارویی در شرکت سهاجیسا و همچنین تولید انواع عصاره های گیاهی(هیدروالکلی، پروپیلن گلایکولی، گلیسرینه، روغنی و غیره) و عصاره گیاهی خشک را از جمله اقدامات این مجموعه است.

مدیرکل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در خصوص تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی مورد نیاز بیماران کرونایی در سطح کشور گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، زیرساخت های تولیدی اقلام بهداشتی همچون ماسک سه لایه، محلول ضد عفونی کننده دست و شلید را آماده کردیم و توانستیم بخشی از نیاز مردم را در این زمینه رفع کنیم.

وی ادامه داد: اکنون همه اقلام دارویی مورد استفاده بیماری کرونا در داروخانه های هلال احمر تامین و توزیع شده و از این نظر داروخانه های هلال احمر بیشترین همکاری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است.

عسکری خاطر نشان کرد: در بخش سرپایی، فرآیند آماده سازی را در نظر گرفتیم و در بخش بستری نیز تهیه و تدارک و توزیع داروهای مورد استفاده در کرونا را تهیه کردیم.

وی افزود: اقلام وارداتی شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی شامل لوپیناویر، ریتاناویر، ivi، اکتمرا، ریباویرین، اسلتامیویر، تب سنج اهدایی، ماسک اهدایی و واکسن کرونا را در انبارهای هلال احمر ذخیره کردیم.

مدیرکل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ادامه داد: در راستای سیاست های اعلامی سازمان غذا و دارو، پس از تشکیل کارگروه تخصصی واردات و تامین واکسن کرونا، تلاش و رایزنی ها برای واردات واکسن مورد نیاز جامعه در دستور کار سازمان تدارکات پزشکی قرار گرفت و تاکنون 17 پارت به تعداد 20 میلیون و 390 هزار دز واکسن وارد کشور کرده ایم.

عسکری درخصوص رفع مشکلات دارویی مردم از جمله داوهای خاص و کمیاب از طریق داروخانه های هلال احمر خاطرنشان کرد: همواره داروخانه های تحت پوشش این سازمان داروهای خاص و حیاتی (بیماران پیوندی، دیالیز، سرطانی، ms، و داروهای تک نسخه ای) را با برندهای معتبر تامین کرده و در اختیار بیماران قرار داده است.

وی ادامه داد: تامین داروهای بیماران خاص با تعامل مناسب با سازمان غذا و دارو ادامه دارد و با توجه به شرایط کنونی کشور، همکاری و هماهنگی های لازم با سازمان غذا و دارویی وزارت بهداشت صورت پذیرفته است.

عسکری افزود: ارائه خدمات دارویی و عرضه داروهای حیاتی و خاص به بیماران و مراجعان از طریق سه داروخانه مرکزی هلال احمر، داروخانه مرکزی شماره 2 (تهران پارس) و داروخانه جزیره کیش ثبت سفارش می شود و واردات داروهای تک نسخه ای و ترخیص و تحویل به بیماران همواره و بدون وقفه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در خصوص توزیع داروهای خاص و کرونایی در کشور گفت: یکی از شاخص های موفقیت مجموعه پخش سها هلال، عملکرد مراکز پخش در استان ها است که در راستای تحقق داروهای ویژه در مناطق کم برخودار را گام بر می دارد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته پانزدهمین مرکز توزیع دارو در استان لرستان افتتاح شد و همچنین داروهای ویژه بیماران پیوندی، دیابت، کرونایی و سایر داروهای حیاتی از طریق مراکز توزیع داروی پخش سها هلال در همه استانهای کشور توزیع می شود.

عسکری گفت: به طور مثال در ماه های گذشته انسولین نووراپید، لانتوس، نوومیکس، ویال گانسیکلویر، ویال اندوکسان 500 و 1000 میلی گرم و آمپول دسفرال، همچین سرم های تزریقی که در حال حاضر جز اقلام استراتژیک و کمبود کشوری هستند و نیز سرم نمکی تزریقی، سرم یک سوم، دو سوم و رینگر، ویال رمدسیویر که نقش مهمی در درمان ویروس کرونا دارد را تامین و در کشور توزیع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها