«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زنان لبنانی برای افزایش میانگین ازدواج دست‌به‌کار شدند

دختران و زنان لبنان برای پایان دادن به پدیده رویگردانی پسران و مردان از ورود به زندگی مشترک که بیشتر به دلیل شرایط بد اقتصادی در این کشور گسترش پیدا کرده است، مساله ازدواج بدون مهریه را مطرح و آن را به یکی از ترندهای توییتر در لبنان مبدل کردند.

زنان لبنانی برای افزایش میانگین ازدواج دست‌به‌کار شدند
کد خبر: 512809
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دختران و زنان لبنانی برای افزایش میانگین ازدواج در کشورشان خود وارد صحنه شده و پویش اجتماعی به راه انداختند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه لبنانی النهار در گزارشی در این باره نوشت، دختران و زنان لبنان برای پایان دادن به پدیده رویگردانی پسران و مردان از ورود به زندگی مشترک که بیشتر به دلیل شرایط بد اقتصادی در این کشور گسترش پیدا کرده است، مساله ازدواج بدون مهریه را مطرح و آن را به یکی از ترندهای توییتر در لبنان مبدل کردند.

این روزنامه لبنانی افزود، هشتگ «بدون مهریه ازدواج کنیم» نه تنها در لبنان بلکه در کشورهای عربستان، کویت و مصر هم در رأس فهرست ترندها قرار گرفته است.

به نوشته رسانه‌های لبنانی، پویش اجتماعی جدیدی از لبنان آغاز شده و در میان دختران و زنان کشورهای عربی گسترش یافته است که تاکید دارند زندگی مشترک را به تجرد مادام‌العمر ترجیح می‌دهند، این در حالی است که تنها آماری که در کشورهای عربی افزایش یافته آمار طلاق است.

به استناد آخرین آمار جمع‌آوری‌شده از سوی پژوهشکده‌های اجتماعی در سال 2018، لبنان با 85 درصد بالاترین آمار ازدواج نکردن را در میان جوامع کشورهای عربی دارد، از سویی امارات متحده عربی با 75، عراق و سوریه 70، تونس 62، عربستان 50 و مصر 42 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان معتقدند مشکل اصلی پسران و مردان، شغل، درآمد و مسکن است و مهریه در آخر این لیست قرار گرفته و نقش چندانی در رویگردانی آنها از ازدواج ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ایرانی ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    نگران نباشند ازدواج بکنند با مهریه بالا هم ازدواج کنند ایران همه را پرداخت می‌کند یک هیات هم برای مهریه به ایران بفرستند مگر نانی تو سفره ملت بیچاره ایران مانده؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها