کد خبر: 512861
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۲:۳۸:۵۲
| |

فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا:

واشنگتن خود را برای پاسخگویی به هر پرتاب موشکی کره شمالی آماده کرده است

فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی تاکید کرد، آمریکا آماده است تا به هر پرتاب موشکی کره شمالی در صورتی که پیونگ‌یانگ تصمیم به انجام چنین اقدام تحریک‌آمیزی بزند، پاسخ دهد.

واشنگتن خود را برای پاسخگویی به هر پرتاب موشکی کره شمالی آماده کرده است
کد خبر: 512861
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۲:۳۸:۵۲

اعتمادآنلاین| ژنرال گلن وان‌هرک، فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت: من 24 ساعت آماده‌ام. اگر کره شمالی تصمیم دارد تا یک موشک بالستیک پرتاب کند، من به توانایی‌های خودمان اطمینان دارم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی بار دیگر تاکید کرد: فرماندهی شمالی آمریکا و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی آماده‌اند تا توانایی‌های این ماموریت را فراهم کنند. فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی ارزیابی حمله و هشدار تهدید را فراهم می‌کند و فرماندهی شمالی آمریکا توانایی دفاع موشک بالستیک را فراهم می‌کند. اگر کره شمالی تصمیم بگیرد که موشکی پرتاب کند، ما همیشه آماده هستیم تا به آن پاسخ دهیم.

اظهارات وان‌هرک در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی قرار است ناظر سالگردهای مهمی باشد که در گذشته غالبا با پرتاب یا رونمایی از تسلیحات کشتار جمعی جدید از جمله موشک‌های بالستیک همراه بوده است.

گزارشات اولیه حاکی از آن بودند که کره شمالی به مناسبت سالروز تشکیل دولت این کشور در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) و سالروز بنیان‌گذاری حزب حاکم کارگران در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر)، برای یک رژه نظامی بزرگ آماده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها