کد خبر: 512880
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۴:۲۲:۵۸
| |

بغداد با پاریس برای خرید جنگنده‌های فرانسوی رافال به تفاهم رسید

پس از اعلام رئیس سازمان کنترل منابع رادیواکتو عراق درباره تفاهم بغداد و پاریس برای ساخت رآکتورهای اتمی، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تفاهم بغداد با پاریس برای خرید جنگنده‌های فرانسوی خبر داد.

بغداد با پاریس برای خرید جنگنده‌های فرانسوی رافال به تفاهم رسید
کد خبر: 512880
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۴:۲۲:۵۸

اعتمادآنلاین| «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (شنبه)، خبر داد که بغداد و پاریس بر سر خرید جنگنده‌های داسو رافال فرانسه به تفاهماتی دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش فارس، آل حیدر که با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت‌و‌گو می‌کرد، اظهار داشت: در جریان سفر "مصطفی الکاظمی" رئیس هیأت وزیران و "جمعه عناد" وزیر دفاع [عراق] به فرانسه، تفاهم و توافقی بر سر قرارداد رادارها، تسلیحات پدافند هوایی، جنگنده‌های رافال و... صورت گرفت».

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق همچنین گفت: «کمیسیون، موضوع پول و تسلیحاتی را که در دهه هشتاد و نود درباره آن توافق شد و عراق آن‌ها را تحویل نگرفت، برای نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور فرانسه مطرح خواهد کرد».

وی در ادامه با ابراز امیدواری درباره به نتیجه رسیدن این موضوع، اضافه کرد: «این مسئله پیشتر نیز از جانب کمیسیون مطرح در جریان سفر به فرانسه و همچنین در سفر رئیس کمیسیون دفاع فرانسه به عراق مطرح شده است».

این گزارش در حالی منتشر شده است که «کمال حسین لطیف» رئیس سازمان کنترل منابع رادیواکتو عراق، پیشتر، از تفاهم بغداد با سه کشور از جمله فرانسه در ساخت رآکتورهای هسته‌ای خبر داده بود.

لطیف در این خصوص گفته بود: «عراق به دنبال همکاری مشترک با فرانسه و اتحادیه اروپاست تا توانمندی‌های اتمی خود را در زمینه برنامه‌های صلح‌آمیز توسعه دهد. طرف فرانسوی مشتاق به همکاری با عراق در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی است و ما از این کشور انتظار داریم که تمام موافقت‌ها [در این خصوص] برای اطلاع‌یافتن از جزئیات همکاری فراهم شود. مواد تفاهم‌نامه شامل حمایت و پشتیبانی عراق در زمینه استفاده‌های پزشکی و همچنین تولید انرژی خواهد بود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها