نامزدهای احتمالی جانشینی نخست وزیر ژاپن

در پی تصمیم ناگهانی «سوگا یوشیهیده» نخست وزیر ژاپن برای عدم نامزدی در رأی گیری درون حزبی به منظور گزینش ریاست جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات، نامزدهای احتمالی در این حزب در حال تشدید مبارزه انتخاباتی خود جهت جانشینی او هستند.

نامزدهای احتمالی جانشینی نخست وزیر ژاپن
کد خبر: 512956
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۰:۲۵:۳۲

اعتمادآنلاین| سوگا روز جمعه گفت که در رای گیری آتی برای گزینش رهبر جدید حزب کاندید نخواهد شد و افزود می خواهد بر اقدامات مقابله با ابتلا به کرونا تمرکز کند. تصمیم سوگا بدین معنی است که با پایان دوره ریاستش بر حزب لیبرال دموکرات در پایان ماه سپتامبر، از سمت نخست وزیری کنار خواهد رفت.

به گزارش ایرنا از رسانه های ژاپن، در پی اعلام این خبر توسط سوگا، قانون گذاران حزب لیبرال دموکرات وارد عمل شده اند. هم اکنون، رای گیری درون این حزب تبدیل به مسابقه ای برای گزینش جانشین سوگا شده است.

«کیشیدا فومیئو» وزیر پیشین امور خارجه که قصد خود را برای نامزدی در این رای گیری اعلام کرده است، ملاقات آنلاینی با اعضای شورای استان اوکیناوا داشت و خواهان پشتیانی آنها شد.

«کونو تارو» وزیر مسئول واکسیناسیون کرونا و دیگر نامزد رییس حزب، در یک رویداد آنلاین نمایش لباس های مد برای جوانان شرکت کرد و از آنها خواست که علیه کرونا واکسینه شوند.

کونو گفت در ژاپن روزانه حدود یک میلیون و 200 هزار واکسن کرونا تزریق می شود و واکسن های کافی برای ارائه دو نوبت واکسن تا اوائل ماه نوامبر به همه کسانی که خواهان آن هستند، فراهم است.

«تاکاایچی سانائه» وزیر پیشین امور داخلی ژاپن هم که نسبت به نامزدی در این رأی گیری ابراز علاقه کرده، سرگرم آماده کردن مدارک لازم برای کاندیداتوری خود است.

«نودا سیکو» یکی از وزیران پیشین امور داخلی نیز خواستار حمایت قانون گذاران حزب لیبرال دموکرات در پارلمان شده است. خانم نودا در هیچکدام از جناح های این حزب عضویت ندارد.

«ایشیبا شیگرو» وزیر پیشین دفاع، برای سنجش وضعیت در درون حزب، با قانونگذاران دیگر تماس گرفت.

قرار است مبارزات انتخاباتی برای گزینش ریاست حزب لیبرال دموکرات از روز 17 سپتامبر /26 شهریور/ آغاز شود و پس از آن، رای گیری و شمارش آراء در روز 29 سپتامبر /7 مهر/ انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها