کد خبر: 512960
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۰:۴۸:۳۹
| |

بر اساس یک نظرسنجی:

ترامپ در انتخابات فرضی ریاست جمهوری 2024 با اختلاف اندکی بایدن را شکست می‌دهد

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه‌های دونالد ترامپ برای سال 2024، نظرسنجی جدید صورت گرفته نشان می‌دهد که رئیس جمهور کنونی آمریکا در حال حاضر در یک رقابت فرضی ریاست جمهوری در برابر این رقیب جمهوری‌خواه احتمالی‌اش، در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

ترامپ در انتخابات فرضی ریاست جمهوری 2024 با اختلاف اندکی بایدن را شکست می‌دهد
کد خبر: 512960
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۰:۴۸:۳۹

اعتمادآنلاین| نظرسنجی صورت گرفته توسط کالج "امرسن" نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه سابق آمریکا در یک رقابت تنگاتنگ در برابر جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات کنونی این کشور با اختلاف اندکی در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد. 46 درصد از رای دهندگان ثبت‌نام شده از بایدن حمایت کردند در حالی که 47 درصد از ترامپ حمایت کردند و اختلاف آنها تنها یک درصد است.

به گزارش ایسنا، به نوشته نشریه نیوزویک، این نظرسنجی نشان داد که شش درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده به نامزد دیگری رای می‌دهند و دو درصد اعلام کردند که هنوز تصمیمی نگرفته‌اند. به ویژه ترامپ تنها نامزد بالقوه حزب جمهوری‌خواه بود که ظاهرا شانس شکست بایدن را داشت. این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان درباره رقابت احتمالی میان بایدن و "رون دی‌سانتیس"، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا و همچنین "میت رامنی"، سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا سوال پرسید.

بایدن در این نظرسنجی با کسب 48 درصد آرا، دی‌سانتیس را با کسب 36 درصد آرا به راحتی شکست داد. اوضاع میت رامنی حتی از دی‌سنتیس هم بدتر بود به طوری که تنها 23 درصد از رای‌دهنگان ثبت‌نام شده اعلام کردند که از این سناتور در یک رقابت فرضی ریاست جمهوری حمایت می‌کنند در حالی 42 درصد از بایدن در این رقابت حمایت خواهند کرد.

این نظرسنجی از 30 اوت تا اول سپتامبر صورت گرفت و درصد خطای آن مثبت و منفی 2.7 درصد برآورد شده است.

نظرسنجی مجزای دیگری که توسط شبکه ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست انجام شد و روز جمعه منتشر شد، نشان داد که میزان محبوبیت بایدن از اواخر ماه ژوئن تا ابتدای ماه سپتامبر به شدت کاهش یافته است. در حالی که میزان محبوبیت بیادن در تاریخ 30 ژوئن 50 درصد بود، این آمار در اول سپتامبر یه 44 درصد کاهش یافت. در همین حال میزان عدم تایید و عدم محبویت بایدن در حال حاضر 51 درصد است.

همزمان با اینکه بحران‌های بی‌شماری دولت بایدن را گرفتار کرده است، بایدن در هفته‌های اخیر با افزایش انتقادات مواجه شده است. بایدن همچنین به خاطر خروج پر هرج و مرج نیروهای آمریکایی، متحدان و پناهندگان افغان از افغانستان پس از 20 سال جنگ در ان کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. پاندمی کووید 19، موارد بستری و کشته شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس نیز طی ماه گذشته افزایش یافته است اگرچه این رویداد عمدتا از آمریکایی‌هایی که نسبت به واکسن تردید دارند نشات گرفته است. تعداد بی سابقه پناهجویان و مهاجران غیرقانونی در مرز جنوبی آمریکا نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

در همین حال، شخص ترامپ و متحدانش همچنان اشاره دارند که وی در انتخابات 2024 نامزد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها