وزیر بهداشت:

گروه سنی مشمول واکسن کاهش می‌یابد/ کارت واکسن، شرط حضور دانشجویان در کلاس‌هاست/واکسیناسیون سرعت نیابد، آبان ماه با موج جدید بیماری مواجه خواهیم شد

وزیر بهداشت، واکسیناسیون را تنها راه حل اداره شرایط کنونی دانست و با بیان اینکه برای رفع کمبود واکسن از تمامی کانالها اقدام شده است، گفت: در آینده تمامی خدمات با کارت واکسن ارائه خواهد شد.

گروه سنی مشمول واکسن کاهش می‌یابد/ کارت واکسن، شرط حضور دانشجویان در کلاس‌هاست/واکسیناسیون سرعت نیابد، آبان ماه با موج جدید بیماری مواجه خواهیم شد
کد خبر: 513091
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۱:۵۰:۲۲

اعتمادآنلاین| وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز ضمن بازدید از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران در نشستی که با حضور رییس و اعضای هیات رییسه این دانشگاه تشکیل شد، حضور یافت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وبدا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی که صبح امروز با حضور دکتر عباسعلی کریمی رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل این دانشگاه برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد آموزش و پژوهش کشور بوده و به همین دلیل انتظارات از این دانشگاه بیشتر است، گفت: قدمت، هویت ایجاد می‌کند و ما هویت را از تاریخ غنی کشورمان داریم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه با خودباوری و هویت می توانیم کشور را جلو ببریم، بیان کرد: مهم ترین رکن آموزش، نیروی انسانی و هیات علمی است.

وزیر بهداشت، اولویت را حوزه بهداشت دانست و در این خصوص گفت: درمان بسیار پرهزینه است در همین راستا باید توجه خود را بیشتر به حوزه بهداشت معطوف کنیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه در تاریخ کشورمان هر زمان که از ظرفیت مردم استفاده شده، موفق بوده ایم، گفت: باید با همراهی مردم و استفاده از همه ظرفیت های موجود از پیچ تاریخی که در آن قرار داریم، عبور کنیم.

تنها راه اداره شرایط کنونی واکسیناسیون است

وی در ادامه موتور محرکه دانشگاه را فرهنگ دانست و با بیان اینکه اکنون ما با شرایطی مواجه هستیم که در طول تاریخ کشور کم نظیر بوده است، گفت: مهمترین و شاید تنها راه حل برای اداره شرایط کنونی، واکسیناسیون است. در شروع کار دولت با کمبود واکسن مواجه شدیم که برای رفع این معضل به صورت شبانه روزی از همه کانال ها اقدام کرده ایم.

واکسیناسیون سرعت نیابد، آبان ماه با موج جدید بیماری مواجه خواهیم شد

وی با تاکید بر اینکه در چرخه واکسیناسیون باید از تمام ظرفیت مجموعه هایی همچون شهرداری، سپاه، بسیج، هلال احمر و آموزش و پرورش استفاده کنیم، ادامه داد: علی رغم آنکه شرایط واکسیناسیون در شهرستان ها بالنسبه مطلوب است اما در تهران کماکان با مشکلاتی مواجه هستیم، این نکته را باید مدنظر داشته باشیم که اگر روند واکسیناسیون سرعت نیابد در آبان ماه با موج جدید بیماری با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

در تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت
واکسیناسیون هوشمند و هدفمند می شود

عین اللهی با بیان اینکه باید با کار جهادی و شبانه روزی و بهره گیری از همه امکانات برای گذر از شرایط موجود استفاده کنیم، عنوان کرد: در تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت. درنظر داریم شیب گروه سنی مشمول واکسیناسیون را کاهش دهیم و به سمت واکسیناسیون هوشمند و هدفمند حرکت کنیم.

تمامی خدمات با کارت واکسن؛ در آینده

شرایط حضور در اربعین حسینی


وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در آینده تمامی خدمات با کارت واکسن ارائه خواهد شد، افزود: همان طور که اعلام شد افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند می توانند با لحاظ شرایط در مراسم اربعین در کربلا شرکت کنند.

کارت واکسن؛ شرط ورود دانشجویان به کلاسها

وی با تاکید بر استفاده از توانمندی دانشجویان در روند واکسیناسیون به چگونگی روند آموزش دانشجویان در سال تحصیلی جدید اشاره و اظهار کرد: بازگشایی دانشگاه ها مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و البته شرط ورود دانشجویان به کلاس ها باید کارت واکسن باشد.

استفاده از روش ترکیبی برای بازگشایی دانشگاه ها


دکتر عین اللهی تصریح کرد: باید از روش ترکیبی برای بازگشایی دانشگاه ها استفاده شود، هیچ کلاسی نباید صرفا به صورت مجازی برگزار شود و متعاقبا خانواده مدافعان سلامت و خانواده های دانشگاهیان نیز باید واکسینه شوند.

در ادامه نشست، دکتر کریمی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت دانشگاه به ضرورت تغییر تقسیم بندی و مدل ارایه خدمات بهداشتی در تهران، اصلاح ساختار شبکه بهداشتی تهران تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه به موضوعات مختلفی همچون مجموع اقدامات انجام شده در دوران شیوع کرونا، چگونگی فعالیت بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه، تعداد تخت های بیمارستانی موجود و نحوه خدمات رسانی به بیماران و اقدامات پیش رو اشاره کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها