ثبت نام زائران اربعین متوقف شد

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه ای اعلام‌ کرد: ثبت نام زائران اربعین فعلا متوقف شده تا تصمیم تازه طرف عراقی، در ستاد مرکزی اربعین بررسی و تصمیم‌گیری شود.

ثبت نام زائران اربعین متوقف شد
کد خبر: 513102
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۳:۰۷:۰۹

اعتمادآنلاین| در اطلاعیه کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) آمده است:‌ به اطلاع مشتاقان زیارت اربعین حسینی می رساند با توجه به اخبار واصله در خصوص تصمیم دولت عراق مبنی بر تخصیص سهمیه 30 هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم اربعین و صرفاً تعیین مرز هوایی برای اعزام و ضرورت لزوم آگاهی از جزییات و شرایط مدنظر کشور عراق و نحوه اعزام مشتاقان مقرر گردید که ثبت نام فعلا متوقف تا در خصوص تصمیم طرف عراقی در ستاد مرکزی اربعین بررسی و تصمیم گیری و اعلام گردد. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار مشتاقان زیارت اربعین حسینی خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق روز گذشته (یکشنبه) در جلسه ای با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با پذیرش 30 هزار ایرانی برای مراسم اربعین حسینی موافقت کرد.

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) روز گذشته(یکشنبه) و پیش از این تصمیم دولت عراق از صدور اطلاعیه پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی خبر داد.

در متن اطلاعیه کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) آمده بود: بدینوسیله به اطلاع عموم مشتاقان می رساند با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مقرر گردیده است پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری های زمینه ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه مورخ 19 / 6 / 1400) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir صورت پذیرد. با این توضیح که پیش ثبت نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نمی باشد و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور می باشد. اطلاعات قطعی و تکمیلی متعاقبا به اطلاع متقاضیان محترم خواهد رسید.

در این اطلاعیه تصریح شده بود:‌ ضروری است هموطنان عزیز به این نکات شامل «استعلام های لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری های زمینه ای) و اخذ تایید تزریق هر 2 دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد»، «ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت 72 ساعت قبل از اعزام الزامی است»، «زمان پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 15 شهریورماه آغاز و به مدت سه روز تا ساعت 24 روز چهارشنبه م17 شهریورماه ادامه خواهد داشت»، «ثبت نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد»، «به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پیش ثبت نام فقط به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد»، «پس از انجام مراحل فوق، اسامی واجدین شرایط در سامانه سماح و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نیست» و تاکید می شود با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند» توجه کنند.

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) افزود:‌ مجددا تاکید می شود با توجه به عدم اعلام موضع رسمی دولت عراق تا این لحظه، دریافت مشخصات متقاضیان در مرحله پیش ثبت نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نمی باشد و تصمیم گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری روز شنبه 13 شهریور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق دانست و گفت: در صورت موافقت کشور میزبان، کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر 2 دُز واکسن کرونا را زده باشند.

همچنین بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه هفته جاری در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد افرادی که می خواهند در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند باید حتما 2 دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و یا این هفته، واکسن را دریافت کنند در غیر این صورت، مجوز خروج از کشور و ورود به عراق را نخواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها