در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:

رئیس قوه قضائیه: دشمن از نتایج جلسات من با اعضای دولت عصبانی خواهد شد/ شخصاً روزی حداقل 10 پیام مردمی را تا وصول نتیجه پیگیری می‌کنم/ رسیدگی به فساد جدی‌تر از گذشته پیش می‌رود/ تبریک به مدال آوران پاراالمپیک

جت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تبریک پیروزی درخشان ورزشکاران کشورمان در مسابقات پاراالمپیک 2020 تکیه از ورزشکارانی که با کسب 24 مدال افتخارآفرین پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز درآورده و با شعار می‌توانیم در دل مردم بیش از پیش امید آفریدند و ملت ایران را خوشحال کردند تقدیر کرد.

رئیس قوه قضائیه: دشمن از نتایج جلسات من با اعضای دولت عصبانی خواهد شد/ شخصاً روزی حداقل 10 پیام مردمی را تا وصول نتیجه پیگیری می‌کنم/ رسیدگی به فساد جدی‌تر از گذشته پیش می‌رود/ تبریک به مدال آوران پاراالمپیک
کد خبر: 513112
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۳:۴۵:۰۶

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در جلسه صبح امروز ( دوشنبه 15 شهریورماه) شورای عالی قوه قضائیه با تقدیر از تلاش های همکاران قضایی در بخش های مختلف که در مدت کوتاهی که دور جدید مدیریت قوه قضائیه آغاز شده، به طور خاص از تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی قدردانی کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها یکی از مشکلات مردم بود که تا حدودی برطرف شده اما هنوز تا وضع مطلوب فاصله داریم و این کار باید شتاب بگیرد .

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت احصا مشکلات مردم و تدوین راهکارهای رفع این مشکلات ظرف یک ماه گذشته تصریح کرد: برخی راهکارها زود جواب می دهد اما برخی زمان بر است ولی مهم این است که مردم بدانند که رویکرد دستگاه قضا کم کردن هر چه سریع تر مشکلات آن هاست.

رئیس قوه قضائیه گفت: برخی مسائل و روندها در دستگاه قضایی شفاف تر و موانع کار کمتر شده و دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف تلاش می کنند کار مردم در سریع ترین زمان ممکن و با حفظ کرامت ارباب رجوع انجام شود .

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در عین حال گفت: که کار دستگاه قضا سنگین و دشوار است و افرادی که به عدلیه مراجعه می کنند به دلایل مختلف همچون از دست دادن عزیزانشان و اموالشان تالم دارند و خواستار تسریع در رفع گرفتاری شان هستند .

وی بر همین اساس به همکاران دستگاه قضا در دادگستری ها و دادسراها و شوراهای حل اختلاف توصیه کرد که با سعه صدر و صبر و حوصله و با رفتار مهربانانه تلاش کنند تا هر چه سریع تر کار مردم انجام شود .

رئیس دستگاه قضا از جدی تر شدن روند مبارزه با فساد در قوه قضائیه نیز سخن گفت و تاکید کرد : دستگاه قضایی علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد مختلف، با کوچک ترین تخلف و فساد در داخل مجموعه نیز برخورد می کند و همه تلاش خود را برای افزایش انضباط سازمانی به کار گرفته است .

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: دستگاه قضا با مجرمان حرفه ای و بر هم زنندگان امنیت و آسایش مردم و سارقان و اشرار و اخلالگران در نظم به طور قاطع برخورد می کند .

وی بر این نکته نیز تاکید کرد: که نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی هم در همکاری با دستگاه قضا جریانات مخل امنیت و مجرمان حرفه ای را با سرعت شناسایی می کنند و دادگاه ها هم خارج از نوبت به پرونده این افراد رسیدگی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای برای نمونه به اقدام چند فرد شرور در اتوبان تهران کرج اشاره کرد که با اخلال در امنیت موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شدند اما به سرعت شناسایی و دستگیر شده و پس از صدور کیفرخواست، پرونده آن ها در حال رسیدگی است .

رئیس دستگاه قضا به اقدامات اصلاحی در جهت ارتقاء وضعیت زندان ها نیز اشاره کرد و گفت: در دوره تحول با رویکرد جدید جهادی به مسئله زندان ها رسیدگی شد .

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: رئیس سازمان زندان ها ظرف مدت کمتر از یک سال همراه با تعدادی از مدیران ارشد قضایی از همه زندان ها در 31 استان کشور بازدید کردند که اقدامی بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با همفکری نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه رویکرد اصلاح و تربیت در زندان ها را مورد توجه قرار داد و تلاش های زیادی شد تا مشکلات مددجویان و خانواده های آن ها تا حد امکان برطرف شود .

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بازدید خود از 3 زندان در ماه‌های اخیر، اقدام دادستان تهران برای بازدید از زندان همراه با هیأت 200 نفره و بازدید رئیس دادگستری تهران از زندان قزلحصار همراه با یک تیم 50 نفره و گفتگوی رو در رو با هزار زندانی و پیگیری مشکلات آنها را امری بی‌سابقه‌ دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین گفت که طی یک‌ ماه گذشته، دادستان‌ها فقط در 28 استان کشور 76 بار و روسای دادگستری‌ها در 22 استان 42 بار از زندان‌ها بازدید کرده‌اند.

وی از اجرای طرح پایش زندانیان و اعطای مرخصی به آن ها در ایام کرونا، سرکشی دوره‌ای دادستان کل و دادستان ها و روسای کل دادگستری های سراسر کشور از زندان‌ها و تحت‌نظرگاه‌ها‌ و استفاده از مجازات های جایگزین حبس به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها یاد کرد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن از این که احساس می کند امروز یک انسجام و همکاری بین مجموعه‌های نظام به وجود آمده ناراحت است و از هر طریق ممکن تلاش می کند مانع از تقویت این همدلی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: دشمن از خدمت رسانی به مردم نیز عصبانی است؛ چرا که هر چه روند خدمت رسانی تسهیل شده و افزایش یابد، ترفندهای دشمن بیشتر کارآیی خود را از دست می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: هر دستگاهی که تلاش می‌کند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد، دشمن برای آن مسئله‌سازی و حاشیه‌سازی می‌کند تا اذهان مردم منحرف شوند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه با همدلی تلاش می‌کنند تا در جهت ارتقای کشور از لحاظ علمی، اقتصادی و دفاعی گام بردارند و دشمن از این مسئله عصبانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود:‌ در همین مدت کوتاه استقرار دولت، در حالی که رئیس جمهور در تدارک تشکیل کابینه و برنامه‌ریزی برای اجرای شعارهای دولت مردمی بود، از حضور مردم نیز غافل نبود.

وی در همین راستا از توجه ویژه رئیس جمهور به مشکلات مردم و سفر به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان برای رسیدگی به مسائل مردم به ویژه در مناطق محروم قدردانی کرد.

رئیس قوه قضائیه به ارتقای ارتباط دستگاه قضا با مردم در دوره تحول و تعالی نیز اشاره کرد و گفت که در همین مدت کوتاهی که مسئولیت این قوه را بر عهده گرفته، بخش قابل توجهی از مردم بدون واسطه با او گفتگو کرده یا برایش پیام‌ فرستاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: من هر روز شخصاً حداقل 10 درخواست مردمی را تا حصول‌ نتیجه پیگیری می‌کنم و پیام‌هایی که به‌صورت مکتوب ، مجازی یا تلفنی دریافت می‌کنم‌ را به قسمت‌های مختلف می‌فرستم تا رسیدگی شود و همکاران ما به این پیام‌ها جواب می‌دهند.

رئیس قوه قضائیه به تماس فرزند شهیدی از کرمانشاه در پنجشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت که این خانواده شهید خواستار ملاقات با وی بودند که از آنها خواست روز جمعه به تهران بیایند و پس از این ملاقات با آنها، دستورات لازم برای حل مشکل‌شان‌ نیز صادر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: طی نزدیک به دو ماه گذشته که دولت جدید نیز آغاز به کار کرده، جلسات زیادی را با آقایان رئیسی و قالیباف داشته‌ام و علاوه بر آن سه نشست را نیز به طور سه جانبه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر نیز با معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور و 4 تن از وزرا ملاقات داشتیم که قطعاً دشمن وقتی این اقدامات و نتایج همدلی‌ها را می‌بیند، بیش از پیش عصبانی می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که اگر با اخلاص برای خدا کار کنیم خدا هم به ما کمک می‌کند، تأکید کرد: نباید از هیاهوی دشمن ترسید و نگران بود؛ چرا که در این 40 سال با همه وجود احساس کردیم هر جا با توکل به خدا به وظیفه خود عمل کرده‌ایم خدا به کار ما برکت داده و به هدف‌مان رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تبریک پیروزی درخشان ورزشکاران کشورمان در مسابقات پاراالمپیک 2020 تکیه از ورزشکارانی که با کسب 24 مدال افتخارآفرین پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز درآورده و با شعار می‌توانیم در دل مردم بیش از پیش امید آفریدند و ملت ایران را خوشحال کردند تقدیر کرد.

رییس قوه قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش شهریور ماه را قطعه خاصی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای شهریورماه تصریح کرد: وقتی انسان به گذشته نگاه می کند، این مقطع تاریخی قطعه ای است که باید بارها به آن پرداخته شود .

رئیس قوه قضائیه گفت: آن چه در طول اوایل انقلاب اسلامی و چهار دهه اخیر اتفاق افتاد نشانگر قدرت معجزه وار الهی در برابر کسانی است که مقابل خدا قد علم کرده و راه تفرعون و استکبار در پیش گرفتند تا سد راه قدرت لایزال اللهی شوند .

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: سال 57 طاغوت حاکم بر کشور ما با استمداد از اربابان خارجی خود همه تلاشش را به کار گرفت تا نگذارد انقلاب اسلامی در ایران پیروز شود .

وی ادامه داد: رژیم ستم شاهی فقط در 17 شهریورماه در میدان شهدای تهران هزاران انسان بی گناه را به خاک و خون کشید اما قدرت الهی غلبه کرد و طاغوت رفت و نام شهدا ماندگار شد .

رئیس دستگاه قضا گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن کودتاهای مختلفی را طراحی و پیاده کرد و بلافاصله در پایان شهریور 59 جنگ سنگینی را بر کشور ما تحمیل کردند.

حجت‌الاسلام و السملمین اژه ای ادامه داد: در جنگ 8 ساله صدام به ظاهر در برابر ملت ایران ایستاده بود اما در واقع همه ی دنیای طاغوت و فراعنه پشت سر او قرار داشتند .

وی ادامه داد: همزمان با جنگ تحمیلی 8 ساله رئیس جمهور نگون بخت و جریان منافقین و جریانات ملحد و منحرف از 25 خرداد 60 که اعلام جنگ مسلحانه کردند و دست به اسلحه بردند هزاران نفر از مردم و مسئولان نظام را ترور کرده و در کشور آشوب ایجاد کردند و از سوی دیگر به کمک دشمن بعثی رفتند .

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عبرت های تاریخ برای مستکبران و جنایت کاران گفت: امروز ببینید که سرنوشت سران طاغوت، کودتاگران، صدام و منافقین چه شده و نظام اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد و شهدا نزد خدا و مردم چه جایگاهی دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: امروز می بینیم که منافقین دچار ذلت و خفت شدند و بینی شان به خاک مالیده شده و منفورترین افراد هستند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در بین 17 هزار نفر از مسئولان و مردم کوچه بازار از زن و مرد تا پیر و جوان و کودک که منافقین ترور کرده و به شهادت رسانده اند چهره های شاخصی قرار دارند که حقیقتاً مردان بزرگی بودند .

وی گفت: آن چه در طول دو ماه از 7 تیر تا 14 شهریورماه 1360 در کشور ما از ترور و جنگ در شرق و غرب و جنوب کشور و فعالیت های تخریبی جریانات انحرافی و وابسته به بیگانه رخ داد، اگر در هر کشور دیگری بود از پا می افتاد اما نظام اسلامی با قدرت پیش رفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: علاوه بر رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دستگاه قضا و 72 تن از یارانش چهره های برجسته‌ای چون شهید آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب نیز به دست منافقین به شهادت رسیدند که حقیقتاً حق این استاد بزرگ را به درستی ادا نکرده.

وی ادامه داد: شهید قدوسی مجاهدی خستگی ناپذیر، انسانی مخلص و دلسوز بود که همه تلاش خود را برای تعلیم و تعلم و انسان سازی و تربیت نیرو برای نظام اسلامی به کار گرفت اما شخصیت و مجاهدت های او ناشناخته ماند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز جلادان و تروریست ها و حامیان آن ها ادعای حقوق بشر دارند و گاه و بیگاه با بهانه و بی بهانه جمهوری اسلامی را ناقض حقوق بشر معرفی می کنند که حقیقتا خجالت آور است.

وی افزود: منافقین که هزاران انسان بی گناه را ترور کرده و به شهادت رساندند و با بدترین روش ها شکنجه کردند و اموال مردم را از بین بردند امروز در دامان عده ای مدعی مدافع حقوق بشر زندگی می کنند و از آن‌ها تشکر هم می کنند و جمهوری اسلامی را ناقض حقوق انسان می دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها