کد خبر: 513217
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۱:۰۲:۱۸
| |

برلین، "حملات سایبری روسیه" را محکوم کرد

برلین به شدت از حملات سایبری "از سوی روسیه" که بخشی از کارزار "اشاعه اطلاعات نادرست برای تاثیرگذاری در نتایج انتخابات پارلمانی 26 آلمان" است، انتقاد کرد.

برلین، "حملات سایبری روسیه" را محکوم کرد
کد خبر: 513217
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۱:۰۲:۱۸

اعتمادآنلاین| معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: حمله سایبری تحت امر روسیه به طور کامل غیرقابل قبول است چون تهدیدی علیه امنیت آلمان قلمداد شده و باعث مخدوش شدن روابط دو کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی همچنین مدعی شد که آلمان اطلاعاتی قابل قبول و معتبر دارد که سرویس اطلاعات ارتش روسیه در این حمله که ده‌ها تن از سیاستگذاران آلمانی را تحت‌الشعاع قرار داده، دست داشته است. دولت فدرال آلمان به دولت مسکو تاکید دارد تا هرچه سریعتر از چنین فعالیت‌های سایبری غیرقانونی دست بردارد.

این مقام مسئول در وزارت خارجه آلمان همچنین افزود، گمان می‌رود هکرهای روسی متعلق به یک کارزار اشاعه اطلاعات نادرست به نام " Ghostwriter" با اطلاعات ارتش روسیه ارتباط دارند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، در این حمله سایبری هفت تن از اعضای پارلمان آلمان که همگی از ائتلاف "اتحادیه دموکرات مسیحی" و حزب "سوسیال دموکراتیک" هستند به علاوه 31 تن دیگر از قانونگذاران تحت تاثیر قرار گرفتند.

وزارت امنیت کشور آلمان ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد که انتخابات سپتامبر با خطر هدف قرار گرفتن از سوی حملات سایبری روسیه روبروست.

براساس ارزیابی یک وزراتخانه، در هفته گذشته حملات سایبری در آلمان شدت گرفته که در این میان، حملاتی علیه حساب‌های ایمیلی با هدف دستیابی به اطلاعات حساس انجام شده است.

در گزارش شبکه خبری ARD، وزارت کشور آلمان گفته که این حملات علیه احزاب سیاسی و نهادهایی تهدیدی جدی در آستانه انتخابات سپتامبر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها