کد خبر: 513252
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۳:۲۸:۰۰
| |

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

برای شرکت در مراسم اعلام دولت فراگیر افغانستان آماده ایم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه برای شرکت در مراسم اعلام ترکیب کابینه دولت فراگیر در افغانستان آماده است.

برای شرکت در مراسم اعلام دولت فراگیر افغانستان آماده ایم
کد خبر: 513252
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۳:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| لاوروف در جمع رسانه ها گفت: ما خواهان حمایت از روند تشکیل دولت جدید افغانستان هستیم که نماینده کل جامعه این کشور ازجمله گروه طالبان و سایر گروه های قومی هستیم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، وی افزود: ما می خواهیم که در دولت جدید افغانستان نه فقط پشتوها بلکه ازبک ها، هزاره ها و تاجیک ها نماینده داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه گفت: فقط چنین دولت فراگیر می تواند روند انتقالی به شرایط بهتر برای زندگی در افغانستان را فراهم کند. اکر چنین امری تحقق بیابد ما با رضایت خاطر در مراسم اعلام کابینه دولت افغانستان به همراه سایر کشورهای دعوت شده شرکت خواهیم کرد.

رئیس دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که این گروه در حال تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است.

به گزارش ایرنا از "الجزیره"، ملا عبدالغنی برادر روز شنبه افزود: به مردم اطمینان می‌دهم که برای بهبود شرایط زندگی آنها تلاش می‌کنیم و دولت در قبال همه مسئول خواهد بود و امنیت را تأمین خواهد کرد زیرا این امر برای توسعه اقتصادی نه تنها در افغانستان بلکه در کل جهان ضروری است.


برادر توضیح داد امنیت برای آغاز پروژه‌های بزرگ اقتصادی در افغانستان ضروری است.


وی گفت: "اگر بتوانیم امنیت را تأمین کنیم، بر مشکلات دیگر غلبه خواهیم کرد و از اینجا چرخ پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد. "


بر پایه این گزارش، دو هفته پس از تصرف کابل و پایان جنگ 20 ساله، اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی قرار دارد، از این رو طالبان در تکاپوی سازماندهی قدرت خود هستند تا هر چه سریعتر اقتصاد این کشور را احیا کنند.


"رویترز" روز گذشته اعلام کرد که برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان، رهبری دولت جدید در افغانستان را بر عهده خواهد داشت.

انس حقانی رهبر ارشد طالبان هفته گذشته به الجزیره گفت که دولت جدید افغانستان در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، طالبان اعلام کرد که تشکیل دولت جدید افغانستان در مراحل پایانی است، زیرا ایالات متحده آخرین نیروهای خود را از این کشور خارج کرد.

حقانی با تایید اینکه دولت جدید افغانستان در روزهای آینده اعلام خواهد شد افزود، هنوز برای گفتن اینکه اعضای کابینه چه کسانی هستند زود است.

وی خاطر نشان کرد که روند تشکیل دولت جدید را 90 تا 95 درصد پوشش داده ایم و نتیجه نهایی را در چند روز آینده اعلام خواهیم کرد.

اگرچه حقانی از ارائه اسامی اعضای کابینه خودداری کرد اما وب سایت اردو پوینت گزارش داد که عبدالغنی برادر رییس کنونی دفتر سیاسی طالبان به عنوان وزیر خارجه و ملا محمد یعقوب به عنوان وزیر دفاع دولت جدید افغانستان انتخاب شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها