کد خبر: 513299
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۰۸:۰۵:۰۰
| |

عابدینی، دبیر ستاد علمی کووید -۱۹:

همراه داشتن تست PCR منفی حین سفر هوایی الزامی است/ رعایت شرایط اعزام زوار ایرانی به اربعین احتمال ابتلا به بیماری را صفر نمی‌کند

عاطفه عابدینی گفت: سفر کردن بیماران کرونایی برای درمان به کشورهای دیگر امری بسیار خطرناک است چرا که اولا در این بین موجب بیمار شدن افراد دیگر می‌شود همچنین در حال حاضر برای انجام سفرهای هوایی ارائه تست PCR منفی لازم و ضروری است.

همراه داشتن تست PCR منفی حین سفر هوایی الزامی است/ رعایت شرایط اعزام زوار ایرانی به اربعین احتمال ابتلا به بیماری را صفر نمی‌کند
کد خبر: 513299
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| چند روزی است که در فضای مجازی تصاویری دست به دست می شود که حکایت از یک تبلیغ خطرناک دارد. این تبلیغات از ایرانیان می خواهد در صورت ابتلا به بیماری کرونا؛ برای انجام روند درمان همراه با خانواده به کشور ترکیه سفر کنند تا علاوه بر استفاده از بیمارستان های فوق مجهز و پیشرفته این کشور، بعد از بهبودی در این کشور گردش کنند و اوقات خوشی را همراه با خانواده سپری کنند. چنین تبلیغاتی با هر هدفی که باشد در چنین شرایطی که دنیا درگیر شیوع کرونا و جهش های مختلف آن است، چندان علمی و منطقی به نظر نمی رسد.

همراه داشتن تست PCR منفی حین سفر هوایی الزامی است

به گزارش برنا، عاطفه عابدینی دبیر ستاد علمی کووید -19 درباره درمان بیماران کرونایی ایرانی در بیمارستان های مجهز خارج از کشور با وجود تبلیغات گسترده ی آن در شبکه های مجازی گفت: سفر کردن بیماران کرونایی برای درمان به کشور های دیگر امری بسیار خطرناک است چرا که اولا در این بین موجب بیمار شدن افراد دیگر می شود همچنین در حال حاضر برای انجام سفر های هوایی ارائه ی تست PCR منفی لازم و ضروری است.

او با بیان اینکه سفر رفتن بیماران کرونایی در بسیاری از مواقع موجب بدحالی بیماران کرونایی حین سفر می شود که امری بسیار خطرناک است، افزود: ما در ایران هیچ کمبودی برای درمان بیماران کووید نداریم و مواردی از جمله درمان، تجهیزات و ... در ایران وجود دارد.

عابدینی درباره اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات برای ایام اربعین حسینی ادامه داد: باید زمان مشخصی از واکسیناسیون افرادی که به سفر می روند گذشته باشد که این افراد ایمن باشند؛ همچنین داشتن تست PCR منفی می تواند احتمال ابتلا به بیماری را کم کند اما این میزان به صفر نخواهد رسید.

دبیر ستاد علمی کووید -19 بیان کرد: کمتر کردن تجمعات توصیه ای است که در حین اپیدمی کرونا باید بسیار مورد توجه باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها