سیل و زلزله جان 18 نفر را در مکزیک گرفت

از جاری شدن سیل در مکزیک و جان باختن 17 نفر در بیمارستانی در این کشور ساعات زیادی نگذشته بود که وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.1 ریشتر در جنوب این کشور خبر ساز شد. تا کنون مرگ یک نفر تایید شده است.

سیل و زلزله جان 18 نفر را در مکزیک گرفت
کد خبر: 513315
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۰۹:۳۵:۲۲

اعتمادآنلاین| زمین لرزه ای قوی به بزرگی 7.1 ریشتر ساعت 20.46 دقیقه به وقت محلی، مرکز و جنوب مکزیک را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه نگاری مکزیک (SSN) مرکز این زلزله 14 کیلومتری جنوب شرقی آکاپولکو در ایالت گوئررو بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، با گذشت حدود دو ساعت از وقوع این زلزله، فرماندار ایالت جنوبی گوئررو از مرگ یک نفر در اثر سقوط تیر چراق برق خبر داد.

شدت این زلزله به اندازه ای بوده است که ساختمان‌ها در «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک نیز لرزیدند. این امر باعث شد مردم وحشت زده به خیابان‌ها بریزند.

چهار سال پیش (7 سپتامبر 2017) نیز زمین لرزه ای به بزرگی 8.2 ریشتر مکزیک را لرزاند که در این واقعه 89 نفر جان خود را از دست دادند.

همچنین بر اساس اعلام دولت مکزیک، به دنبال بارش شدید باران و آب گرفتگی، 16 نفر در بیمارستانی در شهر «تولا» در ایالت مرکزی ایدالگو جان خود را از دست دادند.

بارش باران که از حدود ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد، موجب طغیان رودخانه تولا و به دنبال آن ایجاد سیلاب‌هایی در برخی مناطق تا حدود دو متر ارتفاع شد.

گفته می‌شود 56 بیمار و 104 نفر کارکنان در این بیمارستان حضور داشتند که نیمی از بیماران بستری از مبتلایان به ویروس کرونا بودند. همچنین برخی قربانیان، بیماران مبتلا به کرونا بوده اند که نیاز به اکسیژن داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها