دولت پاکستان:

هنوز اعلام موضع درباره دولت موقت افغانستان زود است

وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت پاکستان گفت: هنوز اعلام موضع و واکنش به تشکیل دولت موقت توسط طالبان در افغانستان زود است و اسلام‌آباد در حال بررسی‌ تمامی تحولات می‌باشد.

هنوز اعلام موضع درباره دولت موقت افغانستان زود است
کد خبر: 513349
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۱:۰۷

اعتمادآنلاین| منابع رسمی پاکستان روز چهارشنبه این اظهارات را به نقل از «فواد حسین» طی مصاحبه وی با شبکه بی‌بی‌سی عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: هرگونه واکنش پاکستان به تشکیل کابینه موقت در افغانستان زود و اکنون زمان مناسبی برای بحث و یا اعلام موضع نیست.

سخنگوی دولت پاکستان پناهجویان، تحرکات عناصر ضدپاکستانی در قلمروی افغانستان از جمله داعش و تحریک طالبان را مهم‌ترین چالش میان دو کشور توصیف کرد و افزود: جنگ افغانستان خسارت 150 میلیارد دلاری به پاکستان زد و این کشور 86 هزار نفر نیز تلفات داده است.

هند به عنوان همسایه شرقی، پاکستان را به کارشکنی در افغانستان متهم کرد و مدعی شد که منابع هندی مصرانه درصدد بدنام کردن پاکستان نزد مردم افغانستان هستند.

وی هرگونه دخالت پاکستان در رویدادهای پنجشیر را رد کرد و افزود: تمامی اتهامات چیزی جز اخبار کاذب نیست و همسایه شرقی ما با تمام قدرت به دنبال مسوول شناختن پاکستان در بحث بحران افغانستان است.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان سفر اخیر رئیس سازمان اطلاعات ارتش این کشور به افغانستان را یک بازدید معمولی و اجتناب ناپذیر دانست و افزود: ما از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم که روسای دستگاه اطلاعاتی آمریکا، ترکیه و قطر هم از کابل بازدید داشته‌اند. بنابراین سفر طرف پاکستانی نیز با هدف تقویت هماهنگی میان دو کشور در حوزه مدیریت مرزی و مبارزه با تروریسم انجام شده است.

پیش تر شاهدان و نیروهای جبهه مقاومت ملی در افغانستان اعلام کرده بودند که پس از سفر اخیر رئیس کل دستگاه اطلاعاتی پاکستان (ISI) به کابل، حدود 500 کماندو پاکستانی با استقرار در کوه های اطراف پنجشیر، حمله نیروهای طالبان به پنجشیر را هدایت می کنند.

براساس گزارش های منتشر شده دستگاه اطلاعاتی پاکستان بیشترین نقش را در شکل گیری طالبان و کمک به این گروه داشته است به گونه ای که اسلام آباد در سال 2001 جز اولین کشورهایی بود که طالبان را به رسمیت شناخت.

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرنگار رویترز در واشنگتن مدعی شد که از تلاش برخی کشورهای پیرامون افغانستان به ویژه پاکستان برای توافق با طالبان اطمینان دارد.

طالبان روز گذشته پس از چند روز تاخیر که گفته می شد به علت اختلافات داخلی و ادامه جنگ در پنجشیر بود اعضای کابینه موقت در افغانستان را اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها