کد خبر: 513386
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۴:۲۱:۵۶
| |

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان:

درخصوص رفتار با دولت افغانستان هماهنگ با آمریکا عمل می‌کنیم

وزیر امور خارجه آلمان گفت، کشورش آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است و اقدامات بیشتر به رفتار طالبان بستگی خواهد داشت.

درخصوص رفتار با دولت افغانستان هماهنگ با آمریکا عمل می‌کنیم
کد خبر: 513386
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۴:۲۱:۵۶

اعتمادآنلاین| «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت، کشورش آمادگی دارد کمک‌های بشردوستانه‌ای را از طریق سازمان ملل به افغانستان بفرستد.

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ماس گفت: «نباید مردم افغانستان را بابت تصاحب قدرت توسط طالبان، مقصر دانست و آن‌ها (مردم) مستحق روی گردانی جامعه جهانی نیستند».

وزیر امور خارجه آلمان افزود: «ما آمادگی داریم کمک‌های بشردوستانه را از طریق سازمان ملل فراهم کنیم و دستکم به‌منظور فراهم شدن فرصت‌هایی برای کسانی که در قبال آن‌ها مسئول هستیم، ارتباط با طالبان ادامه خواهیم داد».

ماس در ادامه متذکر شد:‌ «هرگونه اقدامات بیشتر به نحوه رفتار طالبان بستگی خواهد داشت».

این دیپلمات آلمانی بدون اشاره به اجرای مفتضحانه عملیات خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان گفت:‌ «اخیراً با آمریکایی‌ها بیش از دیگر شرکایمان در ارتباط بوده‌ایم. بابت پشتیبانی مشترکی که در خلال خروج شهروندان و پرسنل محلی داشتیم، قدران هستیم».

ماس که قرار است با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کند، افزود: «در مرحله بعدی، قصد داریم اقدامات خود را به صورت هماهنگ با یکدیگر انجام دهیم، به‌خصوص در زمینه رفتار با مقامات جدید کابل».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها