کد خبر: 513394
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۴:۴۲:۰۴
| |

بیمارستان "دوستی" هلال‌احمر ایران در افغانستان افتتاح می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: با ثبات شرایط سیاسی در افغانستان، بیمارستان "دوستی" جمعیت هلال‌احمر ایران در کابل به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان "دوستی" هلال‌احمر ایران در افغانستان افتتاح می‌شود
کد خبر: 513394
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۴:۴۲:۰۴

اعتمادآنلاین| کریم همتی صبح امروز برای بازدید از اجرای طرح نذرآب 4 به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود؛ برای قدردانی از تلاش امدادگران هلال‌احمر در پایانه مرزی میلک، شهرستان هیرمند به ایستگاه غربالگری کرونا در مرز ایران و افغانستان رفت.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر؛ همتی در ایستگاه غربالگری پایانه میلک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بیمارستان دوستی ایران در شهر کابل به همت جمعیت هلال‌احمر آماده افتتاح بود که با ورود طالبان به شهر، راه‌اندازی آن از سوی این جمعیت متوقف شد.

او افزود: البته هلال‌احمر ایران سال‌هاست که در شهر مرزی زرنج در ولایت نیمروز، کلینیک و مرکز درمانی دارد و این مرکز همچنان فعال است و به مردم افغانستان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

همتی غربالگری کرونا و انجام تست‌های فوری و پی‌سی‌آر در مبادی مرزی کشور توسط هلال‌احمر را کار بزرگی دانست و گفت: همکاران من از اسفند 1399 تاکنون در همین پایانه مرزی که اکنون در آن ایستاده‌ایم، بیش از 33 هزار تست کرونا انجام داده‌ و مبتلایان به این بیماری را به قرنطینه‌ فرستاده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها