کد خبر: 513431
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۹:۵۲:۰۰
| |

وضعیت نابسامان بی‌خانمان‌های چادرنشین در گیلان

اکثر بی‌خانمان‌ها دارای مشکلاتی از قبیل فقر، بیکاری، اعتیاد و بیماری هستند. مشکلاتی که ریشه در وضعیت نابسامان افزایش سرسام آور اجاره مسکن، تورم و گرانی‌های افسارگسیخته دارد. وضعیتی که با ضعف، بی توجهی و غفلت بعضی از مدیران در جامعه ایجاد شده است.

وضعیت نابسامان بی‌خانمان‌های چادرنشین در گیلان
کد خبر: 513431
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگردانی خانواده‌های بی سرپناه به علت افزایش سرسام آور اجاره مسکن، گرانی و فقر، معضل بی‌خانمانی و چادرنشینی را دامن‌گیر استان گیلان نیز کرده است.

پدیده زشت و نابهنجاری که مواردی از آن، هر از گاهی در خبرها، فیلم‌ها و گزارش‌های رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی مجازی منتشر می‌شود، به صورت مشخص پیگیری و رسیدگی می‌شود اما موارد مشابه آن در گوشه و کنار و کوچه و خیابان و جای جای شهر‌ها و روستا‌ها رخ می‌دهد.

اکثر بی‌خانمان‌ها دارای مشکلاتی از قبیل فقر، بیکاری، اعتیاد و بیماری هستند. مشکلاتی که ریشه در وضعیت نابسامان افزایش سرسام آور اجاره مسکن، تورم و گرانی‌های افسارگسیخته دارد. وضعیتی که با ضعف، بی توجهی و غفلت بعضی از مدیران در جامعه ایجاد شده است.

بی‌خانمانی جوان تحصیلکرده در لنگرود

لنگرود

جوان تحصیلکرده اهل لنگرود که نتوانست خانه‌ای برای خود تهیه کند، چند ماهی است زیر چادر زندگی می‌کند.

این جوان تحصیلکرده که مدرک کارشناسی ارشد دارد، پس از ترک اعتیاد، 3 ماه است که به همراه همسرش در چادر مسافرتی زندگی می‌کند.

این جوان گفته است: برای اجاره مسکن به هر جا سر می‌زند، ودیعه میلیونی می‌خواهند که او قادر به فراهم کردن این مبلغ نیست.

پس از تهیه گزارش خبرنگار صدا و سیما از وضعیت این زوج چادرنشین، هادی جعفرزاده فهیم، سرپرست فرمانداری لنگرود گفت: در تلاش هستیم پس از بررسی مشکل این جوان را حل کنیم.

زندگی خانواده 3 نفره فومنی زیر چادر

فومن

خانواده‌ای 3 نفره در فومن که بی خانمان شده اند و زیر چادر زندگی می‌کنند.

عظیم نوروزی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فومن گفت: پدر این خانواده که ناراحتی روحی روانی دارد، مدت‌ها بود که با همسر و فرزند خود در منزل برادرش زندگی می‌کرد.

او افزود: برادر این فرد 2 روز پیش این خانواده را از خانه اش در روستای مودگان از توابع دهستان گشت شهرستان فومن بیرون کرده است.

رئیس کمیته امداد فومن اظهار داشت: با هماهنگی فرماندار و آموزش و پرورش این شهرستان قرار است این خانواده به طور موقت در مدرسه روستای مودگان فومن که فعلا تعطیل است، اسکان داده شوند.

نوروزی تصریح کرد: در مدت اسکان مسئولان دهیاری روستا و بخشداری بخش مرکزی فومن تلاش می‌کنند تا پروانه ساخت خانه برای آن‌ها را صادر و با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن در کمترین زمان برای این خانواده خانه‌ای در همان روستا بسازند.

جلوی بحران فزاینده بی خانمانی را بگیریم

گیلان

اگرچه موارد مشابه این افراد و مشکلات بی خانمانی خانواده‌ها همیشه در جوامع بوده و پدیده نوظهوری نیست، اما برای استان کهن، پربار و حاصلخیز گیلان روا نیست که به علت ضعف و کاستی در عرصه مدیریت دچار چنین نابسامانی‌هایی شود.

بی خانمانی نشانه بیماری ساختار اقتصادی یک جامعه است که پیامد‌های ناگوار اجتماعی به دنبال دارد.

امید است در باقی مانده سال 1400 با تحقق شعار "تولید، پشتیبانی ‎ها، مانع زدایی ‎ها" از بحران فزاینده بی خانمانی در استان گیلان جلوگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها