ورود دومین محموله سنگین واکسن کرونا به کشور از سوی هلال احمر

نوزدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی 5 میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه؛ هجدهم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

ورود دومین محموله سنگین واکسن کرونا به کشور از سوی هلال احمر
کد خبر: 513448
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۰۷:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمعیت هلال‌احمر از ورود دومین محموله سنگینِ واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر خبر داد و گفت: با ورود یک محموله 5 میلیون دُزی دیگر به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون 30 میلیون و 390 هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، کریم همتی با اعلام اینکه در این هفته دو محموله سنگین واکسن توسط هلال‌احمر به کشور رسیده، بیان کرد: از 20 میلیون دُز واکسنی که قرار بود در شهریور ماه توسط هلال‌احمر وارد کشور شود تاکنون نیمی از آن تحویل وزارت بهداشت شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، او با اشاره به نوع واکسن‌های وارداتی هلال‌احمر گفت: فعلا تنها واکسنی که هلال‌احمر از طریق صلیب سرخ چین به ایران وارد کرده است از نوع سینوفارم بوده، اما برنامه ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم واکسن‌های تک دُز را هم از اروپا وارد کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از پیگیری معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه این جمعیت برای تامین واکسن از سایر منابع تولید کننده همچون اروپا نیز خبر داد و گفت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، هیچ ممنوعیتی برای واردات واکسن از منابع معتبر وجود ندارد و در صورت نهایی شدن قراردادهای خرید و دریافت واکسن، این اقدام با حمایت دولت و مجوز وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

دکتر همتی در پایان خاطرنشان کرد: بنابر تاکید ویژه رئیس جمهوری درخصوص تسریع در واردات واکسن، هلال‌احمر می‌تواند براساس جایگاه خود در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، روند آغاز شده برای واردات واکسن را تا واکسیناسیون کامل جامعه و خروج کشور از بحران کرونا ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها