کد خبر: 513515
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۱۲:۱۱:۳۱
| |

در دیدار اخیر با نخست‌وزیر اسرائیل:

بایدن: از طرح افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس دست نمی‌کشیم

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار اخیر با نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد که با وجود اعتراضات رژیم صهیونیستی، هرگز از طرح افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس دست نخواهد کشید.

بایدن: از طرح افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس دست نمی‌کشیم
کد خبر: 513515
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۱۲:۱۱:۳۱

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خود در کاخ سفید با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او گفت که هرگز از طرحش برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس دست نخواهد کشید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس موجب اختلاف‌نظر واشنگتن و تل‌آویو شده است.

مقامات اسرائیلی در دوره گذشته تلاش کردند با طرح دلایل و ادعاهای مختلف، دولت آمریکا را قانع کنند طرح خود را لغو کند، از جمله ادعاهای مطرح شده از سوی آنها این بود که افتتاح کنسولگری موجب برهم خوردن ثبات ائتلاف در کابینه اسرائیل خواهد شد.

طبق اخبار منتشر شده در پایگاه‌های خبری آمریکا، بایدن در دیدار خود با بنت و نیز در نشست با معاونانش مساله کنسولگری را چند بار مطرح و تاکید کرد که در کمپین انتخاباتی خود تعهد داده این کار را انجام دهد.

بنت نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه با این سیاست مخالف است، پیشنهاد کرد نشست‌های بیشتری برای رسیدن به راه‌حلی در این زمینه برگزار شوند.

دولت بایدن پیشتر موافقت کرد که بازگشایی کنسولگری را به بعد از تاریخ قطعی آن در چهارم نوامبر موکول کند تا بنت بودجه را تصویب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها