کد خبر: 513580
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۰۹:۰۵:۰۵
| |

محمود علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

اصلاح طلبان باید به اصالت خودشان که همان فضای مذهبی است، برگردند/ بعید می دانم آمریکایی ها شرایط ما را در مذاکرات وین بپذیرند/ دولت باید تلاش کند، کشور به سمت قطعنامه و بیانیه فصل هفت بازنگردد/ کادرسازی اصلاح طلبان در حال انجام است

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای رئیسی گفتند که ما مذاکره را ادامه می دهیم و آنها هم استقبال می کنند، در مجموع دولت باید تلاش کند، کشور به سمت قطعنامه و بیانیه فصل هفت بازنگردد.

اصلاح طلبان باید به اصالت خودشان که همان فضای مذهبی است، برگردند/ بعید می دانم آمریکایی ها شرایط ما را در مذاکرات وین بپذیرند/ دولت باید تلاش کند، کشور به سمت قطعنامه و بیانیه فصل هفت بازنگردد/ کادرسازی اصلاح طلبان در حال انجام است
کد خبر: 513580
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۰۹:۰۵:۰۵

اعتمادآنلاین| محمود علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با نقد از درون و الزام آن برای اصلاح طلبان در سالهای دور از قدرت گفت: من در جلسات خودمان هم در شورای کارگزاران این نقد را مطرح کردم؛ اصلاح طلبان اصالتا نیروهای اصیل مذهبی بودند که با قشر مذهبی فاصله گرفتند و متاسفانه رقبای آنها توانستند فضای مذهبی را تحت سلطه خودشان قرار بدهند، اصلاح طلبان باید به اصالت خودشان برگردند که همان فضای مذهبی است.


به گزارش برنا، او افزود: فضاهای مذهبی باید تحت اختیار اصلاحات قرار بگیرد و اصالت خودشان را نشان بدهند که چرا یک عده آمدند اینگونه فضاسازی کردند که آنها مسلمان هستند و غیر خودشان هیچ کس مسلمان نیست این فضا را باید اصلاح طلبان بشکنند چون اصلاح طلبان چه کسانی بودند؟ اصلاح طلبان کسانی بودند که مدام اطراف امام بودند و نیروهای ویژه امام در مقابل جریان های مقابل بودند و زمانی که امام آمدند و اسلام ناب را پایه گذاری کردند اصلاح طلبان کنار ایشان بودند. نظر من این است که اصلاح طلبان برای بازسازی خودشان باید به اصالت خودشان که فضای مذهبی است برگردند و اصل فرهنگ مردم و فرهنگ انقلاب هم همین موضوع است.

علیزاده طباطبایی در مورد ادامه راه برجام در دولت رییسی گفت: بحران هایی که امروز کشور با آن ها روبرو است بخصوص بحران های اقتصادی و بحران بودجه 1400 و بحران کسری بودجه شرایط خوبی را برای کشور نشان نمی دهد. شرایطی که ما برای آمریکا گذاشتیم ساده نیست و بعید می دانم که شرایط ما را آمریکایی ها بپذیرند باید در مذاکره به یک نقطه مشترک برسیم؛ اینکه ما بگوییم حرف ما این است و همه باید تسلیم حرف ما شوند قطعا شبیه به مذاکره نیست.

او ادامه داد: اگر تیم مذاکره کننده قوی داشته باشیم می توانیم به نتیجه دلخواه برسیم، باید یک تیم در حد همان تیم قبلی و یا از افرادی در حد همان تیم استفاده شود، اینکه برویم در جلسات مذاکره و مانند آقای جلیلی بیانیه سیاسی بخوانیم این مذاکره نمی شود. آقای رئیسی گفتند که ما مذاکره را ادامه می دهیم و آنها هم استقبال می کنند، در مجموع دولت باید تلاش کند، کشور به سمت قطعنامه و بیانیه فصل هفت بازنگردد.


این چهره اصلاح طلب در پایان گفت: احزاب اصلاح طلبان درون خودشان در حال تلاش و بازسازی هستند و کادرسازی انجام می دهند، این چهارسال دوری از قدرت فرصت مناسبی برای کادرسازی و آموزش اصلاح طلبان اصیل است و این کارها در حال انجام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها