کد خبر: 513614
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

از ابتدای امسال تاکنون:

552 هزار تن صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان بیش از 552 هزار تن کالا رسیده است.

552 هزار تن صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان
کد خبر: 513614
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان بیش از 552 هزار تن کالا رسیده است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه فریبرز کرمی گفت: صادرات و واردات نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارند لذا مرزهای استان کرمانشاه به عنوان فرصت و کانونی برای افزایش مبادلات تجاری و گسترش روابط دوجانبه کشورمان با عراق محسوب می شوند.

وی گفت: بیش از نیمی از صادرات سالیانه کالاهای غیر نفتی کشورمان به عراق از طریق پایانه های مرزی استان کرمانشاه انجام می پذیرد، که حتی با وجود شیوع بیماری کرونا و در ایامی که اکثر مرزهای زمینی کشور تعطیل بودند پایانه مرزی پرویزخان با حجم بالایی از صادرات مواجه شد.

وی گفت: 176 هزار و 147 تن کالا توسط 6 هزار 841 دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان به داخل کشور بارگیری شده است.

کرمی اظهار داشت: ترانزیت ورودی کالا 178 هزار و 704 تن است و 6 هزار و هفتاد و یک دستگاه ناوگان غیر ایرانی جابجای کالا را انجام داده اند.

وی افزود: توسط 2 هزار و 860 دستگاه کامیون ایرانی 49 هزار و هشتصدوسی و نه تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان 146 هزار و 980 تن است که توسط 5 هزار 506 دستگاه کامیون ایرانی و 341 دستگاه کامیون عراقی انجام شده است.

کرمی در پایان افزود: 17 هزار و 505 دستگاه خوردی ایرانی و 10 هزار و 524 دستگاه خودروی عراقی مقدار 552 هزار 448 هزار تن کالا را در پایانه مرزی پرویزخان جابجا کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها