جواد اوجی، وزیر نفت:

حجم ذخایر سوخت نیروگاهی 30 درصد کمتر از پارسال است/ در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری 200 میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه می‌شویم

وزیر نفت گفت: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی 30 درصد کمتر از پارسال است بنابراین تمام تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه ها را بالا ببریم.

حجم ذخایر سوخت نیروگاهی 30 درصد کمتر از پارسال است/ در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری 200 میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه می‌شویم
کد خبر: 513630
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران در جمع خبرنگاران، ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه فعلی و ایجاد و احداث ظرفیت پالایشگاه جدید را دو اولویت پالایشی دولت سیزدهم دانست.

به گزارش انتخاب، اوجی ادامه داد: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی 30 درصد کمتر از پارسال است بنابراین تمام تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه ها را بالا ببریم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم‌اکنون روزانه بیش از 260 میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاهها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده کمترین چالش را در تامین سوخت زمستانی گاز و در بخش خانگی داشته باشیم.

اوجی تاکید کرد: قول می‌دهیم تا قبل از پایان سال شهرهای خاش، میرجاوه و زابل به شبکه گاز متصل شوند و تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وزیر نفت با اشاره به موضوع کسری گاز کشور در فصل سرما گفت: پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری 200 میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم که تلاشمان این است با تامین سوخت مایع، هموطنانمان کمترین مشکل را داشته باشند.

اوجی درباره واردات گاز از ترکمنستان هم گفت: دیپلماسی گازی با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان یکی از برنامه‌های وزارت نفت دولت سیزدهم است.

وزیر نفت تاکید کرد: سهم تجارت گاز ما کمتر از 2 درصد است و تمام تلاشمان این است این سهم افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها