رکورد سریع‌ترین سفرهای استانی به رئیسی رسید

رئیسی سفر آخر هفته خود را این بار به خراسان جنوبی اختصاص داد. او از فرودگاه طبس به بخش‌های مختلف این استان سرکشی کرد. تفاوت عمده سفرهای استانی رئیسی در مقایسه با روسای جمهور قبلی از پیش اعلام نشدن مقاصد آنهاست.

رکورد سریع‌ترین سفرهای استانی به رئیسی رسید
کد خبر: 513656
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۰۶:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی رکورد سریع‌ترین سفرهای استانی روسای جمهور را با 3سفر استانی در 3هفته اخیر به نام خود ثبت کرد. این سفرها در مقایسه با سفرهای استانی دولت نهم که محمود احمدی‌نژاد مبدعش بود، از سرعت چشمگیرتری برخوردارند. او هر هفته سفر می‌رود و قبلا این زمان هر 20روز در دولت نهم بود.

به گزارش همشهری، رئیسی سفر آخر هفته خود را این بار به خراسان جنوبی اختصاص داد. او از فرودگاه طبس به بخش‌های مختلف این استان سرکشی کرد. تفاوت عمده سفرهای استانی رئیسی در مقایسه با روسای جمهور قبلی از پیش اعلام نشدن مقاصد آنهاست.


رئیس‌جمهور در شروع دوره مسئولیت خود این سفرها را آغاز کرد؛ حضور او در استان‌ها اگرچه جزو شعارهای انتخاباتی‌اش نبودند و اشاره‌ای نیز به جزئیات زمانبندی و برنامه‌ریزی آنها نشد، ولی تاکنون یکی از اصلی‌ترین و منظم‌ترین ماموریت‌های کاری او بوده‌اند. او در 3 هفته اخیر به 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده و ظاهرا قصد دارد پایان هر هفته کاری خود را به یک استان اختصاص دهد.

این تصمیم رئیسی اگر ادامه‌دار باشد، او حداکثر ظرف مدت 8‌ماه به کل استان‌های کشور سرکشی خواهد کرد. این رکورد پیش از این با 20ماه در اختیار محمود احمدی‌نژاد بود. او در دولت نهم از آبان1384 تا خرداد1386(نیمه ریاست‌جمهوری دولت نهم) توانسته بود دور نخست سفرهای استانی خود را به پایان ببرد.

سفرهای بدون دیدارهای مردمی و پروژه‌های افتتاحی


سفرهای استانی رئیسی با رویکرد متفاوتی نسبت به سفرهای استانی احمدی‌نژاد و حسن روحانی دنبال می‌شود. او در دور نخست سفرهای استانی خود دنبال افتتاح پروژه جدیدی نیست و محور کار خود را بر رفع نیازهای ضروری و حیاتی استان‌ها گذاشته است.

مشکل آب خوزستان، حاشیه‌نشینی و بی‌خانمانی در سیستان و بلوچستان و بیکاری بالای خراسان جنوبی تاکنون اصلی‌ترین دستور کار بازدیدهای رئیسی در 3سفر استانی قبلی‌اش بوده‌اند. او جمعه در فرودگاه طبس به خبرنگار شبکه استانی صداوسیما گفت: هدف از سفرهای استانی بررسی و حل مشکلات در گفت‌وگوی نزدیک با مردم و مدیران استانی است.

او در بخش‌هایی از اظهارات خود در جمع مردم طبس درباره رویکردهای سفرهای استانی خود گفت: امیدواریم در این سفر و سفرهای از این دست که بدون تشریفات معمول انجام می‌شود، بتوانیم اصل کار را دنبال کنیم. حضور خارج از تشریفات ما در استان‌ها برای این است که از نزدیک با مسائل استان‌ها آشنا شویم و اولویت‌ها را مشخص کنیم و برای رفع مشکلات با اولویت دست به اقدام بزنیم. بنای ما این است که با فعل ماضی با مردم سخن بگوییم یعنی بگوییم این اقدامات انجام شد، «می‌شود» زیاد گفته شده ما نمی‌خواهیم خیلی به می‌شود‌ها اتکا کنیم ولی چیزی که برنامه دولت است را دنبال می‌کنیم. احساس ما این است که ان‌شاءالله مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد و این به شناخت مشکل و مسئله‌شناسی و شناخت راهکارهای برون‌رفت از مشکلات و حل مسئله و تعیین اولویت‌ها و عزم و اراده جدی برای یک کار میدانی نیاز دارد که مجموع این اقدامات هم به اعتماد عمومی تبدیل می‌شود. رئیسی در جریان سفر خراسان جنوبی به‌صورت هوایی از معدن زغال‌سنگ طبس بازدید کرد. او پس از سخنرانی در جمع مردم طبس، با بالگرد به معدن زغال سنگ پروده این شهرستان رفت و از نزدیک در جریان وضعیت کار و فعالیت این معدن قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در این بازدید با کارگران و مهندسان معدن پروده گفت‌وگو کرد و مسائل و مشکلات آنان را شنید. او پس از طبس به بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی رفت. دیدار با نمایندگان اقشار مختلف، علما و اندیشمندان، نخبگان و ایثارگران استان خراسان جنوبی، بازدید از محله محروم کاظمیه بیرجند و همچنین حضور در شورای اداری استان از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در بیرجند بود.


رئیسی در مقایسه با 2رئیس‌جمهور قبلی سفرهای استانی خود را خیلی زودتر شروع کرد. او بلافاصله پس از رأی اعتماد مجلس به کابینه‌اش در دومین‌ماه فعالیت دولت سیزدهم عازم خوزستان شد. روحانی سال1392، 6ماه پس از آغاز ریاست‌جمهوری خود عازم نخستین سفر استانی خود شده بود و احمدی‌نژاد آبان‌ماه1384 در چهارمین‌ماه آغاز به‌کار دولتش راهی سفرهای استانی شد.


ویژگی دیگر سفرهای استانی رئیسی هیأت همراهان نه‌چندان پرشمار او در این سفرهاست. او وزرا و معاونان خود را به فراخور اهداف و برنامه‌های هر سفر حداکثر تا 5عضو کابینه به سفرها برده است. در سفر طبس نیز همانند سفر زاهدان وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس‌جمهور به اضافه معاون اجرایی تازه منصوب شده رئیس‌جمهور او را همراهی می‌کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها