لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

طالبان در زمینه روندهای سیاسی و مراسم تحلیف بلاتکلیف است

وزیر خارجه روسیه با اشاره تغییر مکرر برنامه‌های طالبان تاکید کرد که به نظر می‌رسد این گروه درباره فراگیر بودن روندهای سیاسی در افغانستان و برگزاری مراسم تحلیف بلاتکلیف است.

طالبان در زمینه روندهای سیاسی و مراسم تحلیف بلاتکلیف است
کد خبر: 513663
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه تاکید کرد که وزارت خارجه روسیه به دولت مسکو هیچ توصیه‌ای برای اعزام هیات به مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان نکرده است. حضور سفیر کافی خواهد بود.

به گزارش فارس، براساس گزارش تاس، لاوروف افزود: طالبان برنامه تحلیف را اعلام کردند، سپس آن را تغییر دادند. صادقانه بگویم ما هرگز به رهبری روسیه توصیه نمی‌کنیم که هیات اعزامی از مسکو برای این مراسم بفرستد. از همان اول ما فکر می‌کردیم که حضور سفیر کافی باشد.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، طالبان درباره دولت جدید افغانستان و همچنین درباره مراسم تحلیف کمی بلاتکلیف هستند.

دیپلمات ارشد روسیه افزود، من فکر می‌کنم این یک مشکل آشکار است که آنها درباره اینکه اول چه کاری باید بکنند هنوز بلاتکلیف هستند. طالبان برنامه خود را هر روز تغییر می‌دهد از جمله درباره فراگیر شدن روندهای سیاسی و مراسم تحلیف دولت.

برحی رسانه‌ها و منابع افغانستان اعلام کرده‌اند که مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان روز 11 سپتامبر برگزار خواهد شد و ایران، روسیه، چین، قطر و پاکستان به این مراسم دعوت شده‌اند.

با این حال هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که آیا این مراسم روز شنبه برگزار خواهد شد یا نه.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز جمعه گفته بود که در سطح دولت کسی از روسیه در این مراسم حضور نخواهد یافت.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در مورد تهدیدات احتمالی از سوی افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در این کشور نیز توضیح داد: «ما هیچ چیزی به دست نیاورده‌ایم و همچنان خطراتی مانند قاچاق مواد مخدر و نفوذ تروریست‌ها [به روسیه] وجود دارد».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه به مبارزه با تروریسم در افغانستان ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «روسیه به‌صورت مداوم در حال نبرد بین‌المللی با تروریسم است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها