مقام چینی:

پکن بیش از هر کشور دیگری خواستار صلح در افغانستان است

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن بیش از هر کشور دیگری خواستار صلح در افغانستان است، گفت: هیچ کشوری نیست که به اندازه چین مخالف هرگونه جنگ و درگیری دوباره در افغانستان باشد.

پکن بیش از هر کشور دیگری خواستار صلح در افغانستان است
کد خبر: 513732
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۲:۲۷:۳۹

اعتمادآنلاین| «جائو لی جیان» روز شنبه با اشاره به برگزاری انلاین نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان افزود: این نخستین باری است که وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، درباره امور این کشور مشورت و رایزنی می‌کنند که اتفاق مهمی است و می تواند نقش مثبتی ایفا کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت خارجه چین، او تصریح کرد: بیانیه مشترک از دستاوردهای مهم نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به شمار می آید که تفاهم و عزم مشترک شش کشور همسایه افغانستان را نشان می دهد و نیز پیام مثبت، قوی و روشنی را به جامعه بین‌المللی مخابره می کند.

به گفته وی، موضوعات محوری این بیانیه مشترک بر این تاکید دارند که اقدامات نظامی نمی تواند مساله افغانستان را حل و فصل کند.

این مقام چینی از افغانستان درخواست کرد با تشکیل چهارچوب و ساختار سیاسی فراگیر، اجرای سیاست های داخلی و خارجی ملایم، داشتن ثبات و پایبندی بر سیاست دوستی با همسایگان، هرگونه ارتباطش را با سازمانهای تروریستی قطع کند و به وجود سازمان های تروریستی مانند جنبش اسلامی ترکستان شرقی اجازه فعالیت ندهد.

جائو افزود: نشست وزرای خارجه نخستین تلاش کشورهای همسایه افغانستان برای برخورد با تغییر و تحولات اخیر افغانستان محسوب می شود و همچنین نشان دهنده ایجاد رسمی یک مکانیزم هماهنگی و همکاری برای کشورهای همسایه افغانستان به شمار می رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها