کد خبر: 513836
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۰:۳۸
| |

واکسیناسیون بیش از 25 درصدی در کشور/ روند افزایشی خروج شهرها از وضعیت قرمز

کروناویروس دلتا که پیک پنجم را در کشور رقم زد، پیکی با رکوردشکنی های پیاپی در مرگ و ابتلا بود و حالا این خیز بعد از طی روند خود در حال کاهش است، اما ارتفاع پیک به حدی بلند و البته قدرتمند بود که همچنان مرگ ها را روی آمار سه رقمی نگه داشته است...

واکسیناسیون بیش از 25 درصدی در کشور/ روند افزایشی خروج شهرها از وضعیت قرمز
کد خبر: 513836
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۰:۳۸

اعتمادآنلاین| در حال حاضر در دنیا 224 میلیون و 653 هزار و 766 مورد ابتلا به کووید 19 شناسایی شده است که از این تعداد 201 میلیون و 191 هزار و 526 نفر بهبود یافته‌اند، اما چهار میلیون و 630 هزار و 986 نفر نیز تاکنون با ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. در کشورمان نیز مجموع بیماران کووید19 در کشور به 5 میلیون و 275 هزار و 567 نفر رسید که تا کنون 4 میلیون 538 هزار و 419 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، اما متاسفانه 113 هزار و 824 نفر از هموطنان‌مان بر اثر ابتلا به پاندمی قرن جان‌شان را از دست داده‌اند.

واکسیناسیون بیش از 25 درصدی در کشور


به گزارش ایسنا، البته باید توجه کرد که چند هفته‌ای است که در کشورمان به تبعیت از تجربه‌ای جهانی، واکسیناسیون علیه کرونا برای کنترل و مدیریت این بیماری هزار رنگ سرعت گرفته است. به طوری که در حال حاضر در کشورمان بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون 33میلیون و 927 و 76 دوز واکسن کرونا تزریق شده و میزان واکسیناسیون کرونا به 25.8 درصد رسیده است.

روند افزایشی خروج شهرها از وضعیت قرمز


به موازات سرعت گرفتن واکسیناسیون علیه کرونا و البته سیر طبیعی کاهشی بیماری، در حال حاضر از تعداد شهرهای قرمز کرونایی کاسته شده و اکنون 168 شهر قرمز، 209 شهر نارنجی و 71 شهر زرد در کشور داریم.

باید توجه کرد که شهرهای نیر در اردبیل، گلپایگان در اصفهان، عنبرآباد و کوهبنان در کرمان و بهاباد در یزد در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. از طرف دیگر اما، شهرهای آذرشهر، اسکو، جلفا، کلیبر، هـری در آذربایجـان شـرقی، پلدشـت در آذربایجـان غربـی، اردبیل، پـارس آبـاد، خلخـال، سرعین در اردبیل، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، دهاقان، سمیرم در اصفهان، ایوان، دهلران، ملکشاهی، مهران، هلیلان در ایلام، بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، کنگان در بوشـهر، اسلامشهر، دماوند، شـهریار در تهـران، سامان، فارسـان، کوهرنگ در چهارمحـال و بختیاری، بشرویه، سرایان، قائنات در خراسان جنوبی، باخرز، بینـاوود، تایبـاد، تربـت حیدریـه، جـوین، کوهسـر، مشـهد، نیشابور در خراسان رضوی، اهواز، رامهرمز، کارون، مسجدسـلیمان در خوزسـتان، آرادان، سمنان، گرمسـار، مهدی‌شـهر در سـمنان، آباده، استهبان، پاســـــــارگاد، خرامه، خـــــــرم‌بید، خفر، داراب، رستم، سرچهان، شیراز، فســـــــا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کوه چنار، مرودشــــــت در فــــــارس، تاکســــــتان، قزوین در قــــــزوین، قم در قم، بافت، بردسیر، بم، سیرجان، شهربابک، کرمان، منوجان در کرمان، گچساران در کهگیلویه و بویر احمد، آستانه اشرفیه، بندر انزلی، صومعه‌سرا، لنگرود در گیلان، رامسر در مازندران، شازند، کمیجان، محلا در مرکزی و تویسرکان در همدان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.

البته به گفته دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی کرونا در کشور سیر نزولی بیماری آغاز شده است، اما با توجه به ارتفاع قله این پیک، این‌گونه نیست که دیگر شهر قرمز نداشته باشیم یا خیالمان خیلی راحت باشد ولی با توجه به روندی که می‌بینیم در 28 استان روند نزولی شده است. همچنین در آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و زنجان هم امیدواریم سیر نزولی آغاز شود. امیدواریم تا 3 هفته آینده میزان مرگ و میز هم به طور قابل توجهی کاهش یابد؛ البته هنوز برای دو رقمی شدن مرگ و میر زود است و نباید سهل‌انگاری کنیم.

وضعیت کرونا در هفته هشتاد و یکم در کشور
روند کاهشی در 3 شاخص بیماران سرپایی، بستری و مبتلایان


در کشورمان از 12 تا 18 شهریور ماه مقارن با هفته 81 اپیدمی در کشور، تعداد موارد مثبت شناسایی شده، 156079 مورد بوده است، همچنین تعداد موارد بستری جدید 26208 مورد بوده و متاسفانه طی این مدت در کشور 3937 نفر جان باخته‌اند.

بر این اساس کاهش 19 درصدی در تعداد بیماران مثبت سرپایی، کاهش 15.2 درصدی در تعداد بیماران بستری و کاهش 7.2 درصدی در تعداد بیماران فوت شده را در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل شاهد بوده‌ایم.

وضعیت کرونا در استان‌های کشور
تهران

در تهران نیز در هفته اخیر، تعداد موارد مثبت شناسایی شده، 9606 نفر، تعداد موارد بستری جدید 4024 نفر و تعداد فوتی‌ها 526 تن بوده است.

در تهران نیز کاهش 19 درصدی در تعداد بیماران مثبت سرپایی، کاهش کمتر از یک درصد در تعداد بیماران بستری را شاهد بودیم، اما متاسفانه تعداد بیماران فوت شده در هفته اخیر در تهران 14.3 درصد افزایش یافته است.

در عین حال در تهران در هفته اخیر موارد بستری تقریبا ثابت مانده، اما موارد فوت استان تهران افزایش بارز یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

ایلام

روند بستری استان ایلام در این هفته کاهش، اما موارد فوت افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری با فاصله زیاد از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ و میر استان مجددا از متوسط کشور بالاتر رفته است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر روند بستری و موارد فوت کاهش یافته است. میزان بروز و میزان مرگ و میر استان با فاصله زیاد بالاتر از متوسط کشور است.

همدان

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و افزایش موارد فوت مشاهده می شود. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر، اما میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بار زو فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری با صعود بیشتر از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته، اما مورتالیتی استان از حد متوسط کشور کمتر است.

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و افزایش بارز موارد فوت مشاهده می شود. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر اما موارد فوت از متوسط کشور کمتر است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز و موارد فوت کاهش را نشان می دهد. بروز موارد بستری و مورتالیتی از حد متوسط کشور بیشتر است.

قم

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و افزایش بارز موارد فوت مشاهده می شود. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری بیشتر است.

لرستان

موارد بستری کاهش، اما موارد فوت استان افزایش بارز یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر، اما میزان مرگ و میر استان به متوسط کشور نزدیک شده است.

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری و فوت استان کاهش یافته است. میزان بروز و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور بیشتر است.

کهگیلویه و بویر احمد

روند بستری و فوت استان در هفته اخیر کاهش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر رفته و میزان مرگ و میر از حد متوسط کشور کمی پایین تر رفته است.

چهارمحال و بختیاری

روند بستری کاهش و فوت ثابت مانده است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمی بالاتر رفته است.

قزوین

موارد بستری و فوت استان در هفته اخیر کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی از متوسط کشور بیشتر است.

خوزستان

موارد بستری و موارد فوت استان در این هفته کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مرگ و میر استان از متوسط کشوری بیشتر است.

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری استان کاهش و موارد فوت تقریبا ثابت مانده است. بروز موارد بستری بیش از متوسط کشور و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

مرکزی

روند بستری در هفته اخیر کاهش و فوت افزایش بارز یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمی بالاتر رفته است.

البرز

روند بستری استان در هفته اخیر کاهش و فوت افزایش بارز یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمی بالاتر و میزان مرگ و میر نیز از متوسط کشور بیشتر است.

سمنان

روند بستری و فوت در هفته اخیر کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری به حد متوسط کشور نزول کرده و میزان فوت استان از متوسط کشور کمتر است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری به حد متوسط کشور نزول کرده و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

زنجان

در هفته اخیر روند بستری برای نهمین هفته متوالی افزایش و فوت ثابت مانده است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

اصفهان

روند بستری و فوت استان در این هفته اندکی کاهش نشان می دهد. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

گیلان

روند بستری و موارد فوت استان در هفته اخیر کاهش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر شده، اما میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

یزد

در هفته اخیر روند موارد بستری کاهش و فوت ثابت مانده است. میزان موارد بستری و مرگ و میر استان از متوسط کشوری کمتر است.

مازندران

در هفته اخیر کاهش روند بستری و موارد فوت مشاهده می شود. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر شده است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و افزایش موارد فوت مشاهده می شود. بروز موارد بستری در این هفته از حد متوسط کشور کمتر، اما میزان مرگ و میر بیش از متوسط کشور بوده است.

خراسان رضوی

روند بستری و فوت در هفته اخیر کاهش را نشان می دهد. بروز موارد بستری استان از حد متوسط کشور کمتر شده ولی میزان مرگ و میر از متوسط کشور بالاتر است.

بوشهر

موارد بستری و فوت کاهش را نشان می دهد. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر شده است.

هرمزگان

موارد بستری و فوت استان کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر شده است.

گلستان

روند بستری و فوت استان در هفته اخیر کاهش داشته است. میزان بروز بستری از متوسط کشور کمتر شده اما میزان مورتالیتی هنوز از متوسط کشور بالاتر است.

فارس

در این هفته کاهش موارد بستری و فوت استان مشاهده میشود. میزان بروز موارد بستری و میزان مورتالیتی از متوسط کشور کمتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر کاهش روند موراد بستری و فوت استان متوقف شده است و روندی تقریبا ثابت پیدا کرده است. بروز موارد بستری و مورتالیتی از متوسط کشور کمتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها