رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه تشریح کرد:

ماجرای منع واردات شیائومی چیست؟/برخی مدل‌های برند نوکیا، سامسونگ و اپل شامل ممنوعیت واردات شدند

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه گفت: دلیل ممنوعیت این است که برخی گوشی‌های وارداتی بعضی از سرشماره‌ها را پشتیبانی نمی‌کرد، بنابراین اعلام شد این موضوع باید از مبدا رفع شود.

ماجرای منع واردات شیائومی چیست؟/برخی مدل‌های برند نوکیا، سامسونگ و اپل شامل ممنوعیت واردات شدند
کد خبر: 513857
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۴

اعتمادآنلاین| افشار فروتن‌لاریجانی ، درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های شیائومی اظهار داشت: دلیل ممنوعیت این است که برخی گوشی‌های وارداتی بعضی از سرشماره‌ها را پشتیبانی نمی‌کرد، بنابراین اعلام شد این موضوع باید از مبدا رفع شود تا نرم‌افزار خاص مورد نیاز زمان تولید نصب و پشتیبانی لازم انجام شود تا مشکلی برای مصرف‌کننده پیش نیاید و به نحو احسن خدمات ارائه دهد.

به گزارش فارس، وی افزود: غیر از شیائومی برخی مدل‌های برندهای دیگر تلفن همراه از جمله نوکیا، سامسونگ و اپل شامل این ممنوعیت شده‌اند که با توجه به کافی نبودن خدمات، ملزم به اصلاح شدند.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه خاطرنشان کرد: طبق اعلام واردکنندگان در حال حاضر واردات برخی مدل‌های برند شیائومی حجم قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و باید بررسی شود که آیا مشکل قابل رفع است یا خیر.

وی تصریح کرد: وقتی حجم تقاضا بالا باشد و عرضه پاسخگو نباشد پوشش سطح تقاضا دچار مشکل می‌شود و در واقع قدرت مانور و حق انتخاب کاربر را کاهش و محدود می‌کند.

فروتن‌لاریجانی یادآور شد: عدم واردات این برند خاص از گوشی روی تقاضای موبایل تاثیر ندارد اما روی محدود شدن حق انتخاب متقاضی تاثیرگذار است.

وی گفت: شیائومی و برخی گوشی‌های چینی برخی سرشماره‌ها را پشتیبانی نمی‌کند و باید در زمان تولید رفع شود، اما این امکان هم وجود دارد که پس از ورود اصلاح شود، در عین حال می‌توان این امکان را در کشور فراهم کرد که برندی مثل شیائومی و یا برخی دیگر از انواع گوشی تقاضای بیشتری دارد، مونتاژ شود و در داخل برنامه‌ریزی و بسته‌بندی و تولید کرد و با توجه به افزایش تعرفه واردات، هدف حمایت از بخش تولید داخل محقق شود ضمن اینکه کاربران نیز با مشکلات این‌چنینی مواجه نشوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها