معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا:

توافق جدید ایران و آژانس، فضا را برای دیپلماسی باز می‌کند

اتحادیه اروپا از توافق جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران که در جریان سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس به تهران حاصل شد، استقبال کرد.

توافق جدید ایران و آژانس، فضا را برای دیپلماسی باز می‌کند
کد خبر: 513945
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۰۷:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری نوشت: «این توافق یک گام مثبت در راستای ادامه نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران است و فضا را برای دیپلماسی باز می‌کند. از این تلاش‌ها تقدیر می‌کنیم. هدف اتحادیه اروپا، همچنان اجرای کامل برجام توسط تمامی طرف‌ها است. برای این منظور، لازم است مذاکرات هسته‌ای وین در سریع‌ترین زمان ممکن از سر گرفته شود».

به گزارش ایلنا، در جریان سفر اخیر گروسی به ایران، دو طرف با صدور بیانیه‌ای مشترک بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه‌های مختلف هسته‌ای تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها