کد خبر: 514035
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۴:۱۴:۳۵
| |

جزئیات اعزام هوایی 60 هزار زائر اربعین/ ضرورت اخذ روادید عراق و ثبت‌نام در سامانه سما

سخنگوی سازمان هواپیمایی از ضرورت اخذ روادید عراق برای زوار سفرهای اربعین و الزام ثبت‌نام در سامانه سما قبل از اخذ بلیت خبر داد.

جزئیات اعزام هوایی 60 هزار زائر اربعین/ ضرورت اخذ روادید عراق و ثبت‌نام در سامانه سما
کد خبر: 514035
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۴:۱۴:۳۵

اعتمادآنلاین| محمدحسن ذیبخش بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات جدید اعزام زوار اربعین به کشور عراق توضیح داد و گفت: در راستای انجام هماهنگی و انسجام بین ارگان‌های متولی سفر اربعین مقرر شد همه زوار حتما در سامانه سما ثبت‌نام کنند.

به گزارش فارس، وی افزود: سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام کرد هیچ مسافری خارج از فهرست سامانه سما در بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر 1400 نمی‌تواند بلیت عراق اخذ کند.

وی ادامه داد: دارا بودن تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت و تزریق هر دو دز واکسن از ضروریات سفر زوار به عراق است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: افرادی که کمتر از 72 ساعت در عراق می‌مانند نیازی به ارائه تست منفی کرونا برای سفر بازگشت از عراق به ایران نیستند و با همین تست منفی کرونا که از ایران می‌گیرند می‌توانند سفر برگشت را هم انجام دهند.

ذیبخش اظهار داشت: برای تأمین ناوگان اعزام این 60 هزار زائر هیچ مشکلی نداریم و بابت دریافت بلیت هم مانعی وجود ندارد و در بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر 1400 هماهنگی لازم بابت انجام پروازها صورت گرفته است.

وی گفت: در موضوع قیمت هم تلاش می‌کنیم زوار با قیمت بلیت مناسب به سفر اربعین مشرف شوند.

وی با بیان اینکه مبنای قبلی هماهنگی‌ها بر اساس اعزام 30 هزار زائر بود گفت:‌در حال رایزنی هستیم تا زوار با قیمت مناسب به این سفر معنوی اعزام شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: طی هماهنگی طرف ایرانی و عراقی لغو روادید مربوط به بعد از سفرهای اربعین است بنابراین حتماً اخذ ویزای عراق برای این سفر ضروری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها