کد خبر: 514036
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۴:۱۵:۳۹
| |

تحصن اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کشور در اعتراض به عدم اجرای همسان سازی

تحصن اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کشور، صبح دیروز (یکشنبه 21 شهریور1400) در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد. این تحصن در اعتراض به عدم اجرای کامل همسان‌سازی حقوق هیات علمی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی برگزار شد.

تحصن اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کشور در اعتراض به عدم اجرای همسان سازی
کد خبر: 514036
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۴:۱۵:۳۹

اعتمادآنلاین| تحصن اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کشور، صبح دیروز (یکشنبه 21 شهریور1400) در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، در این تحصن که در اعتراض به عدم اجرای کامل همسان‌سازی حقوق هیات علمی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی برگزار شد، پس از سخنرانی نمایندگان استادان هیات علمی، هیات رئیسه دانشگاه در مورد روند پیگیری موضوع سخن گفتند.

در انتهای این تحصن 4 ساعته مقرر شد تا روز شنبه 27 شهریور 1400 موضوع همسان‌سازی تعیین تکلیف شود و نماینده استادان اعلام کرد: «در صورت صادر نشدن حکم همسان‌سازی برگزاری کلاس‌های دانشگاه معلق خواهد شد.»

پیگیری برای اجرای کامل همسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

در پی این تحصن، علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خانه ملت درباره رفع موانع در اجرای همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها با بیان اینکه دیوان محاسبات به نحوه پرداخت حقوق به هیأت علمی ایراداتی گرفته که این مسئله با اتخاذ راهکارهایی حل خواهد شد، افزود: ایراد وارده این بود که ردیف بودجه‌‎ای مربوط به این مهم، در سقف دوم قانون بودجه 1400 دیده شده و با توجه به اینکه سقف دوم درآمدی بودجه هنوز به طور کامل محقق نشده، قانون همسان سازی نیز نباید اجرایی شود.


وی اضافه کرد: قانون همسان سازی باید برای هیأت علمی اجرایی شود چرا که افزایش دو میلیون و 500 هزار تومانی به ضرر چندین گروه از اساتید از جمله «اساتید پیشکسوت، اساتید فعال در شرکت‌های دانش بنیان، اساتید دانشگاه‌های مناطق محروم، مدیران وزارت علوم و اساتیدی که پایان نامه از دانشجو قبول می‌کنند،» می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با اتخاذ راهکارهای مناسب امیدواریم این مصوبه قانونی به 3 هزار هیأت علمی دانشگاه‌‌های ‎فرهنگیان، شهید رجایی و پژوهشگاه‌ها نیز تعمیم پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها