کد خبر: 514214
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۰۷:۲۳:۱۶
| |

بر اساس یک کتاب تازه منتشر شده به نام "خطر":

ژنرال آمریکایی از ترس حمله ترامپ به چین، با آن ها ارتباط داشت

بر اساس یک کتاب تازه منتشر شده به نام "خطر"، مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ از ترس برنامه ریزی برای یک حمله به چین، موضوع را به مقامات این کشور آسیای شرقی اطلاع داد.

ژنرال آمریکایی از ترس حمله ترامپ به چین، با آن ها ارتباط داشت
کد خبر: 514214
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۰۷:۲۳:۱۶

اعتمادآنلاین| به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، جزئیات این کتاب نشان می‌دهد که ژنرال مارک میلی در جریان ماه‌های آخر ریاست جمهوری ترامپ از ترس ایجاد درگیری بین پکن و واشنگتن با مقامات چینی تماس گرفت.

به گزارش ایرنا در این کتاب به نوشته باب وودوارد روزنامه نگار واشنگتن پست و روبرت کاستا یک خبرنگار سیاسی ادعا می‌شود که میلی دو تماس تلفنی محرمانه با لی زوچنگ همتای چینی خود گرفت.

نویسندگان این کتاب مدعی هستند که تماس‌های تلفنی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در 30 اکتبر 2020 (9 آبان 99) و دو روز پس از غائله ساختمان کنگره آمریکا در 8 ژانویه 2021 (19 دی 99) انجام شد.

در این کتاب آمده است که میلی پس از بررسی اطلاعاتی در مورد اینکه مقامات پکن از قصد واشنگتن برای حمله به چین در زمان برگزاری رزمایش آمریکا در دریای جنوبی چین آگاه شدند، با زوچنگ تماس حاصل کرد.

میلی در جریان این تماس تلفنی گفت: ژنرال لی، می‌خواهم به شما اطمینان دهم که دولت آمریکا پایدار است و همه چیز خوب پیش می‌رود. ما هیچ حمله یا عملیات تحریک آمیز علیه شما انجام نمی‌دهیم.

رییس ستاد مشترک آمریکا همچنین به همتای خود گفت که اگر آمریکا تصمیم به حمله گرفت از پیش به او هشدار خواهد داد و هیچ غافلگیری در کار نخواهد بود.

نویسندگان این کتاب همچنین مدعی هستند که میلی در تماس بار دوم با زوچنگ به وی اطمینان داد که ایالات متحده هیچ نوع حمله‌ای به چین نخواهد کرد.

میلی به مشاورانش دستور داد تا اقدام عجولانه‌ای در اقدام احتمالی ترامپ برای استفاده از نیروهای هسته‌ای انجام ندهند. این ژنرال آمریکایی به افراد ارشد خود گفت که اگر ترامپ به دنبال استفاده از قدرت خود برای انجام یک حمله هسته‌ای بود ابتدا به او اطلاع دهند.

وی همچنین با دیگر مقامات ارشد از جمله جینا هاسپل رییس سازمان سیا و پائول ناکاسون رییس آژانس امنیت ملی در مورد لزوم آگاهی در مورد اقدام غیر منطقی ترامپ گفتگو کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها