کد خبر: 514308
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۳:۲۷:۲۶
| |

برادر احمد شاه مسعود:

جبهه پنجشیر تا آزادی کامل افغانستان می‌جنگد

برادر احمدشاه مسعود با بیان اینکه بجز جاده اصلی تمام دره‌های فرعی در کنترل جبهه پنجشیر است مدعی شد که این جبهه تا آزادی کامل افغانستان به جنگ ادامه خواهد داد.

جبهه پنجشیر تا آزادی کامل افغانستان می‌جنگد
کد خبر: 514308
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۳:۲۷:۲۶

اعتمادآنلاین| «احمدولی مسعود»، برادر احمدشاه مسعود، فرمانده سابق جبهه مقاومت افغانستان در گفت‌وگو با یک رسانه چینی گفت که سقوط کامل ولایت پنجشیر صحت ندارد.

به گزارش فارس وی در گفتگو با CGTN در پاسخ به این سوال که در پنجشیر چه می‌گذرد، گفت: این ولایت دره‌های فرعی بسیاری زیادی دارد و یک منطقه کوهستانی است و طالبان تنها بر جاده اصلی تسلط دارد.

برادر فرمانده سابق جبهه مقاومت ادامه داد: بجز جاده اصلی تمام دره‌های فرعی در کنترل جبهه پنجشیر است و در حال بجز موارد پراکنده شاهد جنگ و درگیری در این ولایت نیستیم.

احمد ولی مدعی شد که جبهه پنجشیر تا آزادی کامل افغانستان به جنگ ادامه خواهد داد.

وی در مورد حضور احمد مسعود در پنجشیر نیز گفت: وی در حال حاضر در پنجشیر و در یک جای امن حضور دارد و در حال حاضر الهام بخش جبهه پنجشیر بوده و حضور وی باعث شده که افراد بسیاری از از مناطق افغانستان در آنجا گرد هم آیند.

این در حالی است که امروز قاری فصیح الدین، رییس ستاد ارتش طالبان در یک گردهمایی در شهر کابل گفت: طالبان کسانی را که به نام «قومیت» و «مقاومت»، برای «پشتیبانی از دموکراسی» و حفظ «دستاوردهای 20 ساله» در بربر این گروه ایستاده‌اند، سرکوب می‌کنند.

به گفته‌ وی، این افراد در پی اخلال امنیت و سوق‌دادن کشور به جنگ‌های داخلی هستد. رییس ستاد ارتش طالبان تأکید کرد که به آنان اجازه‌ی «اخلال امنیت» و «به خاک و خون‌کشاندن» افغانستان داده نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها