سومین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی وحدت برگزار شد

سومین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی وحدت با 266 هزار سپرده‌گذار، به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 4 رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی وحدت برگزار شد
کد خبر: 514321
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۳:۵۹:۳۵

اعتمادآنلاین| سومین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی وحدت با 266 هزار سپرده‌گذار، امروز چهارشنبه (24 شهریور) به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 4 رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه دادگاه، متهم طباطبایی با اعلام قاضی صلواتی در جایگاه قرار گرفت و درباره نحوه خرید اموال در تعاونی وحدت، گفت: این خریدها از سود عملکرد و مازاد منابع بوده است بدان معنا که ما از حساب سرمایه گذار پولی برداشت نکردیم و این مبالغ از حساب جاری شرکا بوده که با امضای مدیرعامل صورت گرفته است.

وی با رد اتهام منتسب شده مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی، بیان داشت: این اتهام را قبول ندارم.

این متهم در ادامه درباره نحوه هزینه کرد مبالغی که به حساب وی واریز شده بود توضیحاتی را به دادگاه ارایه و ادعا کرد که این مبالغ، برای خرید سهام هزینه شده است.

متهم طباطبایی به ارائه جزییاتی از نحوه خرید ملک لواسان و خرید سه هواپیما برای شرکت اترک پرداخت.

وی ادامه داد: پروژه کیش نیز کاملا شخصی خریداری شده است و پول آن هم از حساب جاری شرکا برداشت شده یعنی در واقع از سود کارکردمان بوده است.

این متهم در پایان دفاعیات خود از قاضی صلواتی درخواست کرد تا در 15 مورد از جمله بررسی کلیه وجوه نقدی، بررسی کد بانکی شعبات و مالکیت ملک اکباتان، کارشناسی صورت گیرد.

در ادامه قاضی صلواتی از نماینده بانک مرکزی درخواست کرد در جایگاه قرار گیرد و توضیحات خود را بیان کند.

نماینده بانک مرکزی بیان داشت: متهم طباطبایی در ابتدا با سوء نیت فعالیت کرد یعنی می‌دانست که روزی ممکن است در دادگاه حاضر شود به همین جهت یک ظاهر قانونی برای اقدامات مجرمانه خود ایجاد کرد تا بتواند خود را از اتهامات مبری کند.

وی ادامه داد: متهم طباطبایی می‌گوید اگر تخلفی صورت گرفته چرا بانک مرکزی جلوی اقدامات ما را نگرفت درحالی که باید به وی گفت این همه نامه و شکایت از سوی بانک مرکزی صورت گرفت شما به کدام یک اهمیت دادید؟! و چرا هیچ تعاملی با بانک مرکزی انجام ندادید؟

نماینده بانک مرکزی بیان داشت: اگر بانک مرکزی جلوی فعالیت را بگیرد آقایان می‌گویند بانک مرکزی نمی‌گذارد ما فعالیت کنیم و مقصر بانک مرکزی است، حال که ایشان فعالیت خود را ادامه داده است مدعی شده که چرا از همان ابتدا بانک مرکزی جلوی ما را نگرفت.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بانک مرکزی درمورد تعاونی‌ها همواره باید بحث ساماندهی را پیش ببرد که در بسیاری موارد انجام ساماندهی بسیار موفق بوده است مگر در مواردی مانند تعاونی وحدت که اساسا فرد نمی‌خواهد این طرح به طور موفق اجرا شود.

نماینده بانک مرکزی گفت: طباطبایی در تاریخ 23 آذر 92 از شرکت بیرون آمد و قبل از آن، کلیه وجوه را به طرق مختلف از شرکت تعاونی خارج کرده و در نهایت یک شرکت فاقد اموال و املاک را به نفر بعدی تحویل می‌دهد درحالی که وی در قبال این شرکت تجاری مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 1400 کارشناسان حسابرسی مشغول فعالیت هستند، اما آنقدر حساب‌ها آشفته است و اطلاعات بین مالی از بین رفته که هنوز کارشناسان نتوانستند هیچ گونه گزارشی ارایه دهند.

در پایان قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها