تحلیل های سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در حمایت از ابراهیم رئیسی ادامه دارد:

اثر یک سفر خارجی آمریکاستیز که جریان تحریم‌ها را وارونه کند از ارتباط مردمی بیشتر است/ اگر الحاق ایران به شانگهای زودتر محقق می‌شد ارتباط ما با غرب و آمریکا قطع می‌شد/ دعوت رئیس اجلاس شانگهای از رئیس جمهور ایران یعنی دنیای شرق در مقابل دنیای غرب به سراغ م

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تشکیل دولت سیزدهم با راهبرد استکبارستیزی اقتضا می‌کرد که در این موقعیت رئیس جمهور در این اجلاس شرکت کند و در اجلاس آینده عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای اعلام شود تا به عده‌ای غربگرا ثابت شود که دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست.

اثر یک سفر خارجی آمریکاستیز که جریان تحریم‌ها را وارونه کند از ارتباط مردمی بیشتر است/ اگر الحاق ایران به شانگهای زودتر محقق می‌شد ارتباط ما با غرب و آمریکا قطع می‌شد/ دعوت رئیس اجلاس شانگهای از رئیس جمهور ایران یعنی دنیای شرق در مقابل دنیای غرب به سراغ م
کد خبر: 514530
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ۱۴:۱۲:۳۵

اعتمادآنلاین| سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در همایش ائمه جمعه کشور مقام معظم رهبری فرمانی را صادر کردند و فرمودند دعوت به تقوا بایستی به درستی برای مردم تبیین شود و دقیقا مشخص شود اجرای تقوا در برنامه زندگی روزمره افرادی که نمازگزار هستند چیست و تقوای عملی چگونه است.

به گزارش تسنیم، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بحث ما در دو سال اخیر در زمینه تقوای عملی بوده و اینک سخن از تقوای عملی در رفتار با همسایگان است؛ اینکه می‌گوئیم تقوا داشته باشید در ارتباط با همسایگان چگونه محقق می‌شود؟ در این ارتباط این مسئله از مسائل ضروری امروز زندگی جامعه ماست و شاید ضرورت این مطلب امروز در جامعه ما بیش از زمان گذشته است.

علم‌الهدی افزود: زندگی همسایگان در گذشته این گونه با یکدیگر آمیخته نبوده؛ در یک مجتمع چندین خانواده با یکدیگر زندگی می‌کنند و مسئله همسایه‌داری در مجتمع‌های مسکونی یک مسئله مهم و ضروری است. ضرورت‌های اجتماعی این زندگی آپارتمان نشینی را ایجاب کرده و امکانات مسکن برای خانواده‌ها در سطح وسیع و گسترده وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای تمامی ابعاد زندگی ما برنامه دارد و بایستی بحث اسلامی و دستورالعمل دینی در این زمینه پیاده‌سازی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به رسیدگی مردمی رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از تحولات خوبی که صورت گرفته ارتباط با مردم و به ویژه ارتباط با قشر آسیب‌پذیر است و این بسیار مفید و موثر است و نزدیک بودن مسئولان با مردم موثر است. سوالی پیش آمده که آیا ارتباط مردمی مهمتر بوده یا سفر خارجی؟ رئیس جمهور امروز به سفر خارجی رفتند و این سفر خارجی از آن ارتباط مردمی برکت و اثرش برای نظام بیشتر بود یا نه؟

علم‌الهدی افزود: یک سفر خارجی آمریکاستیز که جریان تحریم‌ها را وارونه کند اثرش از آن ارتباط مردمی بیشتر بوده است. در روز گذشته رئیس جمهور به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کردند و این برحسب دعوت رسمی دولت تاجیکستان بوده که ریاست اجلاس شانگهای را برعهده دارند.

وی بیان کرد: سازمان همکاری شانگهای در 20 سال گذشته یعنی در سال 2001 در منطقه شرق جهان و در منطقه خاورمیانه شکل گرفت. چند سال نیز صحبت الحاق ایران به این پیمان بوده اما مسائلی در داخل و خارج داشتیم که این مسئله به وقوع نپیوست و اگر محقق می‌شد ارتباط ما با غرب و آمریکا قطع می‌شد و آنها می‌خواستند ما را وابسته نگاه دارند تا جائی که این انقلاب و نظام براندازی شود و یک نظام آمریکایی اینجا قرار دهند و کارشکنی‌هایی می‌شد که این عضویت صورت نگیرد.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: تشکیل دولت سیزدهم با راهبرد استکبارستیزی اقتضا می‌کرد که در این موقعیت رئیس جمهور در این اجلاس شرکت کند و در اجلاس آینده عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای اعلام شود تا به عده‌ای غربگرا ثابت شود که دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: رئیس اجلاس شانگهای از رئیس جمهور ایران دعوت به این همایش می‌کند و این یعنی دنیای شرق در مقابل دنیای غرب به سراغ ما آمده و در مقابل ما خضوع می‌کند و این ناشی از اقتدار ماست و این یک حرکت بسیار ارزشمندی بود. خدا نیز گاهی تصمیم می‌گیرد مقدرات پیشرفت را برای مردم ما فراهم کند زیرا مردم ما در درگاه خدا ارزش زیادی دارند زیرا 42 سال است پای دین و اسلام و رهبری ایستاده‌اند و این مقاومت محبوبیتی در عرصه عبودیت ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: این سفر رئیس جمهور به اجلاس شانگهای مصادف با دو جریان شده؛ یکی برگشت ناو جنگی ایران از یک سفر دنیایی که در اقیانوس‌های دنیا جولان داد و در عرصه‌های نظامی آمریکا و رزمایشی آنها قد برافراشت و بدون کوچک‌ترین مشکلی در این سفر جهانی به مملکت برگشت و دنیا متعجب شد و دنیا به این نتیجه رسید که اقتدار نظام ما تنها در خاورمیانه نیست بلکه به بلوغی رسیده که می‌تواند اقتدار جهانی داشته باشد.

وی گفت: در کنار این پیروزی، یک مانور عظیم بی معنا شدن تحریم‌ها توسط حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای ایجاد شد. ایران باعظمت در این اجلاس حاضر شد و ایران با یک عزت و عظمت در یک اجلاس جهانی حاضر می‌شود. امتیاز دوم قضیه این بود که این شرکت رئیس جمهور زمانی صورت گرفت که ایران توانست آمریکا و اروپا را در محاصره لبنان زمینگیر کند و شکست دهد. چهار کشتی سوخت ایران به لبنان رفت و همه متوجه شدند استعمارگران در دل ملت لبنان جائی ندارند و ایران قوی مقتدر، عرصه جولان آنها را نابود می‌کند. روز گذشته اتحادیه اروپا تحریم لبنان را لغو کرد زیرا دیدند رئیس جمهور به اجلاس شانگهای رفته و جائی برای نفوذ آمریکا و اروپا نمی‌ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها