کد خبر: 514592
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۰:۵۲:۰۱
| |

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

اختصاص 50 درصد سهم ورود کالای اساسی به بندر چابهار/ساخت سیلوی 100هزار تنی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سیلوی 100 هزار تنی بندر چابهار با اعتبار 300 میلیارد تومان تا سال آینده تکمیل می‌شود.

اختصاص 50 درصد سهم ورود کالای اساسی به بندر چابهار/ساخت سیلوی 100هزار تنی
کد خبر: 514592
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۰:۵۲:۰۱

اعتمادآنلاین| بهروز آقایی درباره آخرین وضعیت کالای اساسی در بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان بندر استراتژیک و مهمترین بندر تجاری ایران در خارج از حوزه خلیج فارس قابلیت تخلیه و انتقال 50 درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور مانند گندم، جو، شکر، ذرت و سویا را دارد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 2 میلیون و پانصد هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه و حمل شود.

وی یادآور شد: بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری سالانه 8/5 میلیون تن طرفیت تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

تکمیل بزرگترین سیلوی مکانیزه جنوب شرق کشور تا سال 1401

آقایی اضافه کرد: بزرگترین سیلوی تمام مکانیزه جنوب شرق کشور سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سیلوی 100 هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت دینامیکی سالانه 600 هزار تن که عملیات اجرایی آن در آبان ماه 1399 آغاز شد، در سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

آقایی افزود: این سیلو مجهز به سیستم تخلیه با دو خط انتقال از اسکله‌ها با ظرفیت 1200 تن در ساعت طراحی و مراحل ساخت آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: سیلوی غلات 100 هزار تنی بندر شهید بهشتی با هدف تسریع در تخلیه و افزایش ظرفیت پذیرش کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی طراحی و در حال ساخت است.

ساخت سیلوی 100 هزار تنی بندر چابهار با اعتبار 300 میلیارد تومان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه مهم کشور نقشی مهمی در ارتقا توان لجستیکی بندر خواهد داشت و در کاهش هزینه‌های انتقال و نگهداری کالا تأثیر به سزایی خواهد داشت.

وی گفت: برای ساخت سیلو تمام مکانیزه در بندر چابهار 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در مدت 24 ماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

برنامه دولت برای اختصاص 50 درصد سهم کالای اساسی به بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به تخصیص برنامه دولت برای اختصاص 50 درصد سهم کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار افزود: افزایش ظرفیت نگهداری و انبار کالاهای اساسی و ارتقا پذیرش پهلودهی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی از استراتژی‌هایی اصلی این اداره کل هست که با اعتبار داخلی و سرمایه گذاریهای بخش خصوصی ساخت انبارهای نگهداری کالا در حال انجام است.

آقایی تخلیه و انتقال کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد را یکی از اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برشمرد و تاکید کرد: 30 درصد از کالاهای اساسی محموله هر کشتی به صورت حمل یکسره از کشتی تخلیه و به مقاصد مصرف حمل می‌شود و بیش از 70 درصد از کالاهای تخلیه شده به صورت حمل مستقیم به انبارهای نگهداری کالا به خارج از بندر انتقال پیدا می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها