کد خبر: 514630
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۳:۵۷:۵۰
| |

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد:

ورود قاچاقی ایرانی‌ها به عراق برای شرکت در مراسم اربعین/ زائران بی‌ویزا در عراق دستگیر می‌شوند/ دستگیری 100 ایرانی در ایام عاشورا

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای به صورت قاچاقی وارد عراق شدند تا در مراسم اربعین شرکت کنند. عده‌ای هم با ویزای خاص از جمله کاری، تحصیلی و یا تجاری و ... امکان تردد زمینی به عراق را دارند.

ورود قاچاقی ایرانی‌ها به عراق برای شرکت در مراسم اربعین/ زائران بی‌ویزا در عراق دستگیر می‌شوند/ دستگیری 100 ایرانی در ایام عاشورا
کد خبر: 514630
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۳:۵۷:۵۰

اعتمادآنلاین| روح‌الله لطیفی با هشدار به افرادی که بدون دریافت روادید اقدام به سفر زیارتی به عراق می‌کنند تا در مراسم اربعین شرکت داشته‌باشند، اظهار داشت: افرادی که بدون اخذ ویزا وارد کشور عراق می‌شوند، دستگیر خواهند شد و در ایام تاسوعا و ‌عاشورا 100 ایرانی به دلیل نداشتن ویزا دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا وی با بیان اینکه تنها راه شرکت در مراسم اربعین 1400 مسیر هوایی است، ادامه داد: تمام مرزهای زمینی مشترک ایران و عراق بسته است و مردم به مرزها مراجعه نکنند چراکه برگردانده خواهند شد و تنها مسیر باز برای شرکت در مراسم اربعین، اخذ روادید و تهیه بلیت هواپیما است.

سخنگوی گمرک ایران درباره افرادی که اخیرا گفته می‌شود بدون اخذ ویزا و از راه زمینی وارد عراق شدند، گفت: متاسفانه عده‌ای به صورت قاچاقی وارد عراق شدند تا در مراسم اربعین شرکت کنند. عده‌ای هم با ویزای خاص از جمله کاری، تحصیلی و یا تجاری و ... امکان تردد زمینی به عراق را دارند.

لطیفی با اشاره به ایرانی‌‌هایی که قصد عزیمت از اقلیم کردستان به کشور عراق را دارند، تاکید کرد: برخی از افراد با مجوز وارد اقلیم کردستان عراق شدند و به عراق رفتند و از آنجا به مناطق عربی مراجعه می‌کنند اما باید توجه داشته باشند که مجوز ورود به اقلیم کردستان کفایت نمی‌کند و تمام افرادی از اقلیم کردستان عراق قصد ورود به عراق را دارند باید از ایران ویزای عراق را تهیه کرده باشند و در غیر این صورت به دلیل ورود غیرقانونی در عراق بازداشت می‌شوند.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها می‌توانند با مجوز استانداری و هماهنگی با اقلیم کردستان مجوز ورود به اقیلم را دریافت کنند و گمرک و مرزبانی با این مجوز اجازه ورود افراد را به اقلیم کردستان عراق می‌دهد اما با این مجوز نمی‌توانند وارد عراق شوند و این مجوز فقط برای ورود به کردستان عراق است.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم به مرزهای مشترک با عراق مراجعه نکنند و تمام مرزها تا پایان ایام اربعین بسته است، گفت: علاقه‌مندان حضور در همایش بزرگ حسینی باید توجه داشته باشند افرادی که به صورت قاچاقی وارد عراق می‌شوند طبق قانون آن کشور با این افراد به دلیل ورود غیرقانونی برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها