کد خبر: 514692
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا لبنان باید خود را برای یک تخاصم سخت با عربستان آماده کند؟

ساعاتی بعد از صدور بیانیه تشکیل کابینه لبنان، دولت عربستان سفیر خود را برای پاره‌ای مشاوره به ریاض فرا خواند.

آیا لبنان باید خود را برای یک تخاصم سخت با عربستان آماده کند؟
کد خبر: 514692
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- ساعاتی بعد از صدور بیانیه تشکیل کابینه لبنان، دولت عربستان سفیر خود را برای پاره‌ای مشاوره به ریاض فرا خواند.

این در حالی است که رسانه‌های سعودی و وابسته به آن از جمله روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط روزی حداقل یک یادداشت در انتقاد از نحوه تشکیل کابینه لبنان منتشر و این کابینه را ضد منافع مردم لبنان توصیف می‌کند.

ورود تانکرهای حامل سوخت ایران به خاک لبنان نیز مزید بر علت شد تا ریاض این اقدام حزب‌الله را رفتاری غیرقانونی و نقض تمامیت ارضی لبنان تلقی کند. این در حالی است که هیچ یک از تحلیلگران این رسانه‌ها نگفتند چرا عربستان سعودی به عنوان یکی از دارندگان بالاترین ذخایر نفتی و طرفی که داعیه حمایت از مردم لبنان را دارد و خود را پدرخوانده توافق طائف می‌داند حاضر نشده به مردم لبنان در این زمینه کمک کند؟

این هجمه رسانه‌ای که چند روزی است به راه افتاده و به کمک برخی از جریان‌های لبنانی در حال شدت گرفتن است، از همین ابتدا سرنگونی یا دست‌کم چالش‌آفرینی برای دولت میقاتی را در دستور کار خود قرار داده است.

در مقابل تشکیل کابینه لبنان امیدواری خاصی در جامعه این کشور به وجود آورد، امیدی که با اعلام تشکیل کابینه ایجاد و با ورود تانکرهای سوخت ایران و رسیدن نفتکش عراقی به نزدیکی سواحل لبنان بیشتر شد.

هرچند تحلیلگران همچنان این امید را کمرنگ می‌شمارند اما به هر روی یک گام برای خروج از اوضاع فلاکت‌باری محسوب می‌شود که به واسطه خلاء قدرت بر لبنان حاکم شده بود، گرچه عاملان شکل‌گیری این خلأ همچنان شمشیر خود را علیه لبنانی‌ها از رو بسته‌‌اند و نمی‌خواهند مردم این کشور روی آرامش را ببینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها