کد خبر: 514703
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

گزینه‌های احتمالی استانداری خراسان رضوی+اسامی/ رقابت فرمانده سپاه امام رضا(ع) با مسئول ستاد جوانان ابراهیم رئیسی

استان خراسان رضوی و شهر مشهد پس از تهران دومین استان مهم کشور محسوب می‌شود و این اهمیت نه از نظر مذهبی و به‌ واسطه حرم حضرت امام رضا(ع) بلکه از نظر سیاسی است زیرا از نظر مذهبی قطعا مشهد مهم‌ترین شهر ایران است. در حال حاضر رقابت اصلی میان چهار گزینه است.

گزینه‌های احتمالی استانداری خراسان رضوی+اسامی/ رقابت فرمانده سپاه امام رضا(ع) با مسئول ستاد جوانان ابراهیم رئیسی
کد خبر: 514703
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| استان خراسان رضوی و شهر مشهد پس از تهران دومین استان مهم کشور محسوب می‌شود و این اهمیت نه از نظر مذهبی و به‌ واسطه حرم حضرت امام رضا(ع) بلکه از نظر سیاسی است زیرا از نظر مذهبی قطعا مشهد مهم‌ترین شهر ایران است.

به گزارش دیده بان ایران با توجه به حجم ورودی سالانه زائران به شهر زیارتی مشهد و همچنین صنعتی بودن این شهر و دیگر شهرستان های استان، خراسان رضوی به‌ عنوان یکی از استان‌های حساس و تاثیرگذار در سطح کشور مطرح است و شاید به دلیل این حساسیت‌ها هنوز مشخص نیست چه کسی استاندار آینده خراسان رضوی خواهد بود.

هر چند هنوز هیچ کدام از شخصیت‌های سیاسی مرتبط با استان درباره اسامی مطرح شده و گزینه‌های احتمالی استانداری اعلام نظر نکرده‌اند، اما در روزهای گذشته چندین نام به‌عنوان گزینه‌های استانداری خراسان رضوی مطرح شده و خبرهایی از انجام مراحل گزینش این افراد در وزارت کشور نیز به گوش می رسد.

از کرمانشاه تا خراسان

محمدصادق معتمدیان که در حال حاضر استاندار خراسان رضوی است یکی از این گزینه‌ها است. او پیش از این استانداری خراسان جنوبی و سابقه خدمت در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و ستاد دستگاه‌های اجرایی در تهران را در کارنامه خود دارد.

مسئولیت‌هایی همچون عضویت در شورای توسعه پژوهشی پایدار شرق و غرب کشور، ریاست شورای سیاست‌گذاری مؤسسه‌های آموزشی‌پژوهشی در شمال غرب کشور و مدیرکلی اطلاعات استان‌های آذربایجان غربی و ایلام، بخشی از سوابق اجرایی این مرد کرمانشاهی است.

انتخاب استاندار از دل ساختمان بهار

امیرالله شمقدری یکی دیگر از گزینه های احتمالی سکانداری استانداری خراسان رضوی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل اجتماعی و شوراهای استانداری خراسان رضوی، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی، سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی، مشاور اجتماعی استاندار خراسان رضوی، رئیس اداره عمران مرز استانداری (خراسان بزرگ) از جمله سوابق او است.

عضویت در اتاق های فکر حوزه های فرهنگی اجتماعی، مدرس دوره های آموزشی مدیران وکارگزاران حج و عمره، مدیریت طرح های علمی و پژوهشی، عضو هیات امنای موسسات آموزش عالی، مشاور طرح تهیه سند توسعه روستاهای استان خراسان رضوی و طراح و تدوین گر نقشه و اطلس فرهنگی و اجتماعی استان خراسان رضوی نیز از سوابق علمی و آموزشی شمقدری است.

سردار سپاه امام رضا (ع) در راه استانداری

سردار یعقوب‌علی نظری نیز از گزینه هایی است که بارها در محافل مختلف به عنوان گزینه استانداری مطرح شده است. هرچند او این احتمالات را رد کرده است و گفته تمایلی برای استاندار شدن ندارد، اما نزدیکان وی به شدت مشتاق روی کار آمدن او هستند.

وی هم اکنون فرمانده سپاه امام رضا(ع) و پیش از این در مسئولیت‌های مختلف همچون معاونت لشکر پنج نصر خراسان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) و در آخرین مسئولیت قبلی عهده‌دار فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی بوده است.

مسئول ستاد جوانان سید ابراهیم رئیسی از گزینه های استانداری

یکی دیگر از گزینه های مطرح شده برای استانداری نیز سید وحید موسویان است.

مدیرکل امور اجتماعی و مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی، مسئول ستاد جوانان سید ابراهیم رئیسی در سال های 96 و 1400، مدیر مرکز امور استان‌های آستان قدس رضوی، جانشین مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی و مسئول ستاد اربعین شهرداری مشهد از جمله سوابق او است.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از گزینه های احتمالی پشت میز ریاست استانداری خراسان رضوی در ساختمان بهار خواهد نشست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها