صدور مجوز تردد 150 کامیون برای انتقال وسایل مورد نیاز راهپیمایی اربعین به عراق

دبیر کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت: با توافق صورت‌گرفته با دولت عراق 150 کامیون از مرز مهران می‌توانند برخی از وسایل موردنیاز موکب‌ها از جمله مواد غذایی و آب را به عراق منتقل کنند.

صدور مجوز تردد 150 کامیون برای انتقال وسایل مورد نیاز راهپیمایی اربعین به عراق
کد خبر: 514742
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۱۱:۱۷:۳۵

اعتمادآنلاین| یوسف افضلی با بیان اینکه 18 هزار سهمیه برای موکب‌ها اختصاص‌داده‌شده است، تصریح کرد: گذرنامه موکب‌هایی که اعزام آن قطعی شده است در سطح استان‌ها جمع‌آوری شده و به سازمان حج و زیارت ارسال شده و امیدواریم امروز تا فردا ظهر ویزای این افراد به دست ما برسد.

به گزارش ایسنا، وی که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت، با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه هر چه زودتر ویزای موکب‌ها صادر شود تا بتوانند هرچه زودتر برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به عراق اعزام شوند، گفت: جا داشت که موکب داران زودتر بتوانند به این سفر اعزام شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رایزنی‌های صورت‌گرفته بین مقامات ایران و عراق در مورد تسهیل سفر زائران ایرانی به عراق گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده مجوز تردد 150 کامیون برای حمل وسایل موردنیاز موکب‌ها از جمله مواد غذایی و آب صادر شده است، اسامی این راننده‌ها و مشخصات این کامیون‌ها به عراق اعلام و مجوزهای لازم برای تردد آنها اخذ شده و ان شاء الله ویزای رانندگان این کامیون‌ها نیز به‌زودی صادر می‌شود.

افضلی با بیان اینکه مجوز صادر شده بسیار محدود است، خاطرنشان کرد: موکب‌ها بایستی سایر وسایل موردنیاز خود را در داخل عراق و در صورت امکان با مشارکت موکب داران عراقی تهیه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: باتوجه‌به محدودیت‌های موجود مناسب است که مردم بیشتر نذورات خود را به‌صورت نقدی در اختیار موکب‌ها قرار دهند چرا که امکان انتقال این نذورات به‌صورت کالا به عراق بسیار سخت است و تقریباً امکان‌پذیر نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها